پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) با رویکرد "اندیشه تمدنی امام رضا (ع)، عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس" سال ۱۴۰۲ در مشهد برگزار می‌شود.





سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران و دبیر علمی کنگره جهانی امام رضا (ع)  در حاشیه نخستین نشست کنگره  بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: هدف اصلی برگزاری این کنگره، ضرورت توجه کانونی به اندیشه تمدنی امام رضا (ع) و احیای میراث گرانقدر رضوی در فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم است.

او با اشاره به اهمیت موضوع فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم افزود: این موضوع به عنوان کانونی‌ترین امر برای احیای دین و ارزش‌های حیات‌بخش برای همه جوامع انسانی بویژه پیروان مکتب آسمانی مورد توجه قرار گرفته است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به محور‌های این کنگره ادامه داد:  مدارا و احترام به کرامت انسان، احترام به انسان و فرهنگ بردباری، احترام به کرامت انسانی در مکتب رضوی، شرافت و کرامت بشری در مفاهیم اسلامی و عدالت و مبارزه با ظلم در سیره و مکتب رضوی از مهمترین محور‌های کنگره جهانی امام رضا (ع) است.

عاملی بیان کرد: همچنین در بخش‌های دیگر نشست‌های پیش از برگزاری کنگره، موضوعات مبارزه علیه تبعیض، ظلم و نفرت، راهکار‌های مقابه با عوامل بحران ناپایداری خانواده و طلاق از منظر روایات اهل بیت (ع) و همچنین امام رضا (ع) و الگوی گذار به آینده الهی جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: در نخستین پیش نشست کنگره جهانی امام رضا (ع)، پژوهشگرانی از دانشگاه‌های معتبر و حوزه‌های علمیه کشور و همچنین میهمانانی از کشور‌های مختلف جهان از جمله تایلند و مکزیک حضور دارند.

نخستین نشست پیش از برگزاری کنگره جهانی امام رضا (ع) روز دوشنبه با حضور استادان برجسته و میهمانان بین‌المللی در مرکز بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.