رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: طرح مسیر سفید شیر خام به منظور تضمین کیفیت و سلامت شیر در فهرج اجرا می شود. 

بمان دشتی با اشاره به اینکه شیر در زمره پراهمیت‌ترین فراورده‌های خام دامی است، گفت: مصرف شیر خام، می‌تواند یکی از راه‌های انتقال برخی میکروب‌ها و بیماری‌ها به انسان باشد، به همین دلیل تمامی مراکز عرضه شیر خام شهرستان فهرج و دامداری‌ها تحت نظارت دامپزشکی  است و کارشناسان این شبکه بر تولید، حمل و عرضه این محصول نظارت دارند.

 او افزود: این شبکه به صورت منظم با اخذ نمونه شیر از مراکز عرضه و دامداری‌ها و انجام آزمایش در شبکه و همچنین ارسال به آزمایشگاه اداره کل استان با هدف انجام آزمایش‌های لازم از نبود وجود هر گونه آلودگی یا افزودنی غیرمجاز اطمینان حاصل می کند و در صورت مشاهده نداشتن  موارد انطباق، موضوع مربوط را تا برطرف شدن نهایی پیگیری می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان کرد: هدف از طرح پایش شیر خام که با عنوان مسیر سفید از سوی دامپزشکی اجرا شده است، بررسی میزان تولید شیر در شهرستان و همچنین نظارت بر حمل و عرضه بهداشتی آن است.

او همچنین از جمله وظایف دامپزشکی را ساماندهی بر نحوه تولید و توزیع این محصول فاسدشدنی دانست و تصریح کرد: بازدید‌های مستمر دامپزشکی، ارائه خدمات رایگان در خصوص پایش و مراقبت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، به خصوص بیماری مهلک سل و بروسلوز (تب مالت) و واکسیناسیون رایگان دامداری‌ها علیه بیماری بروسلوز، تنها بخشی از خدماتی است که این شبکه به طور مستقیم به دامداران ارائه می دهد.

بماندشتی به شهروندان توصیه کرد: برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده تا حد امکان از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استفاده کنند و در صورت استفاده از شیر غیرپاستوریزه حتما قبل از هر گونه مصرف و فراوری، آن را بجوشانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار