معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۱ طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی اجرا شده است.

مهدی امیری بیان کرد: ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و غیر تحت حمایت با هدف راه‌اندازی کسب و کار، تولید محصولات باکیفیت (کسب جایگاه در بازار) و دست‌یابی به درآمد پایدار از رویکر‌های این نهاد است.

وی بابیان اینکه صنایع دستی از جمله طرح‌های اشتغال با سرمایه اندک و سودآوری بالا است افزود: طرح‌های اشتغال صنایع دستی شامل فرش، گلیم، فیروزه‌کوبی، منبت‌کاری و تراش سنگ‌های قیمتی و سایر هنر‌ها است.


بیشتر بخوانید


معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به بسته حمایتی طرح‌های صنایع دستی ادامه داد: متقاضیان پس از تأیید طرح توسط کارشناسان اشتغال برای دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل (کارمزد ۴ درصد) معرفی می‌شوند.

امیری با اشاره به نظارت کارشناسان اشتغال بر روند اجرای طرح خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی دارندگان طرح‌های اشتغال نیز از سوی راهبران اشتغال در نمایشگاه‌ها عرضه و زمینه فروش آن‌ها در بازار‌های داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت ۲ سال و در مناطق محروم تا ۴ سال و یا دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله که در مناطق محروم هر دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار