رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های کشور تهیه و توزیع شده است.

 مصطفی بابایی سارویی  رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای اطلاع رسانی استان ایلام اظهار داشت: دولت سال گذشته برای مدرسه سازی نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۹ هزار کلاس درس در کشور احداث شده است، افزود: نزدیک به ۱۶ میلیون دانش آموز در استان‌های مختلف کشور تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: وقتی صحبت از آموزش و پرورش می‌شود صحبت از جامعه‌ای بزرگ از ذینفعان شامل دانش آموزان و فرهنگیان است که در استان ایلام این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز و بیش از ۱۱ هزار فرهنگی است.

بابایی سارویی مطرح کرد: دانش آموزان ایرانی در ۱۱ ماه گذشته ۲۰ مدال المپیاد‌های جهانی در حوزه‌های مختلف علمی کسب کرده اند که آن طور که باید و شاید اطلاع رسانی نشده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروز تحت تاثیر رسانه‌های بیرونی هستیم که در تلاش هستند با همه ظرفیت‌های سمعی و بصری خود ذهن مخاطبان ما را درگیر کنند.

وی افزود: بزرگترین شبکه اطلاع رسانی در کشور در خدمت آموزش و پرورش است و این وزارتخانه شبکه سازی شبکه‌های اطلاع رسانی را از اهداف خود قرار داده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اصل صداقت با مخاطب را محور اصلی فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم، دستاورد‌های نظام تعلیم و تربیت را بیان و ظرفیت‌های پراکنده را هم افزایی کنیم چراکه این هم افزایی کمک می‌کند موفق شویم.

بابایی سارویی افزود: نقطه گمشده در اخبار و تحلیل‌ها امید است، باید تلاش کرد برای معرفی دانش آموزان و معلمان نخبه در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های رسانه استفاده کنیم.

وی در خصوص فعالیت شبکه شاد اظهار کرد: شبکه شاد همچنان به عنوان فضای کمک آموزشی به فعالیت خود در کنار فعالیت‌های رسمی و حضوری ادامه خواهد داد، ولی باید تلاش کرد ضمن افزایش سواد رسانه‌ای والدین و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، زمینه‌های لازم برای استفاده موثر و مفید از فضای مجازی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش مسیر خود را درست طی می‌کند و به بالندگی جامعه کمک خواهد کرد.

علی درویشی بیان کرد: شورای اطلاع رسانی دولت نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی برنامه‌ها و اهداف دولت از جمله آموزش و پرورش دارد و یکی از مراکزی است که می‌تواند دانش آموزان را هدایت و موضوعات خاص را به جامعه و بدنه اجتماعی جامعه انتقال دهد.

وی اظهار کرد: امروز نقش اطلاع رسانی و فضای مجازی در مهندسی ذهن دانش آموزان بسیار مهم است و باید زمینه‌ای فراهم شود که قبل از اینکه دیگران و دشمنان وارد عمل شده ذهن فراگیران را مهندسی کنند، واقعیت‌های دنیای امروز را برای این نسل تبیین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.