معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از روند عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که البته بخش مهمی هم هست در اختیار استان نیست، گفت : فاز اول عملیاتی شدن این منطقه که تصویب اساسنامه می‌باشد.

باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : موضوع منطقه آزاد تجاری هنوز به نتیجه نرسیده که البته شرایط برای همه هفت منطقه آزاد تجاری جدید کشور به همین شکل است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب نهایی اساسنامه است که می‌توان هیات مدیره، مدیرعامل و سازمان مسئول منطقه را مشخص کرد، یادآور شد: اساسنامه یک بار از سوی معاون اول رئیس جمهور به شورای نگهبان ارسال شد، اما برای انجام برخی اصلاحات دوباره به دولت برگشت خورد و اکنون کار در مرحله انجام اصلاحات برای ارجاع دوباره به شورای نگهبان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اما ما در استان منتظر تصویب اساسنامه نماندیم و مدیر اجرایی منطقه را مشخص کردیم و کار‌های دیگری نیز در دست انجام است.

باباخانی با بیان اینکه برای هریک از هفت منطقه آزاد تجاری جدید یکی از مناطق آزاد تجاری قدیمی به عنوان منطقه معین انتخاب شده که منطقه معین ما "ارس" است، تاکید کرد: هریک از مناطق معین فعلا هفت میلیارد تومان برای مناطق جدید در نظر گرفتند که صرف تدوین طرح جامع خواهد شد.

به گفته باباخانی هم اکنون تدوین طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مرحله انتخاب مشاور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه همزمان با تصویب اساسنامه، تدوین طرح جامع را نیز پیش می‌بریم، اظهار کرد: هدف ما این است که بلافاصله بعد از طی این مراحل، بتوان کار‌هایی اجرایی آن و واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار را پیش برد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.