دیوارهای بین دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با حضور روسا، معاونان و مدیران هر دو دانشگاه برداشته شد.

به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه نیشابور، دیوار‌های بین دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با حضور روسا، معاونان و مدیران هر دو دانشگاه، روز گذشته برداشته شد.

این اقدام با هدف افزایش تعاملات و تعالی بخشیدن به فعالیت‌های علمی و پژوهشی در راستای بیانات مقام عالی وزارت در خصوص از بین بردن حصارکشی و مرزکشی بین دانشگا‌ه‌های غیر‌پزشکی و پزشکی و همچنین اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دانشگاه و به طور خاص راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای در دانشکده فناوری‌های نوین بین‌رشته‌ای و همچنین گسترش پژوهش‌های بنیادی بین‌رشته‌ای صورت گرفت.

دکتر رحمانی‌دوست رئیس دانشگاه نیشابور ضمن ابراز خرسندی از اجرایی کردن این تصمیم تأکید کرد: ما دو دانشگاه مجاور و همسایه هستیم و دست در دست هم، با برداشتن مرز‌ها و دیوار‌های بین دو دانشگاه با تمام توان، با دوستی و تعامل دوشادوش یکدیگر برای رشد و تعالی شهرستان خدمت خواهیم کرد.

 درودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز با اشاره به گفته‌های وزیر علوم، بر افزایش تعاملات و همکاری‌های دوجانبه علمی و پژوهشی ابراز تأکید کرد.

گفتنی است چندی پیش دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حصارکشی و مرزبندی بین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی انتقاد کرده و ابراز داشت: چرا باید دانشگاه تهران با دانشگاه علوم پزشکی تهران مرز جدا داشته باشد و چه دلیلی وجود دارد که در آن دانشگاه هم رشته‌های نظیر ریاضی، مدیریت تدریس شود و دانشگاه تهران نیز دقیقا همین رشته‌ها را آموزش دهد و ما امکان استفاده از امکانات یکدیگر را نداشته باشیم. چرا نباید آدرس دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران یکی باشند تا از نظر رتبه علمی جایگاه بالاتری را نیز داشته باشند و ما بتوانیم در مجامع بین‌المللی رتبه‌های بالاتری را کسب کنیم؛ این موارد، مسائلی هستند که نیازمند بررسی‌های جدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
الانم بین دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه هنر دانشگاه تهرانم که به هم چسبیدن دیوارهست و دانشجوها نمیتونن برن پیش هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
باید دانشگاه های علوم پزشکی در دانشگاه های وزارت علوم ادغام بشه و آموزش پزشکی به خانه اصلی خود که همان وزارت علوم هست برگرده، مثل تمام نقاط دنیا
آخرین اخبار