رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اصلاح باغ‌های زیتون استان و جوان سازی آن‌ها در راستای ارتقای بهره وری با استفاده از ارقام اروپایی (اسپانیایی و ایتالیایی) آغاز شده است.

 افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: به منظور  پیشبرد برنامه چشم انداز توسعه زیتون اصلاح  باغ‌های زیتون استان و جوان سازی آن‌ها با استفاده از ارقام اروپایی (اسپانیایی و ایتالیایی) کلید خورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات در این راستا که به زودی عملیاتی می‌شود، رونمایی و استفاده از کمباین برداشت زیتون است که هزینه‌های تولید و برداشت این محصول را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

افلاطونی ادامه داد: در کنار اصلاح باغ‌ها و مکانیزه کردن برداشت محصول، توسعه کارخانجات روغن کشی و تسهیل در فرایند صادرات زیتون و فرهنگ سازی برای مصرف روغن زیتون را در اولویت برنامه چشم انداز توسعه این محصول قرار داده ایم.

وی در ادامه با اشاره به تعیین زیتون به عنوان یکی از محصولات اساسی، گفت: در همین راستا خرید حمایتی این محصول از باغداران طارم سفلی از هفته گذشته برای نخستین بار در کشور با عاملیت تعاون روستایی آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تحقیقات آزمایشی نشان داده روغن زیتون قزوین از حیث کیفی در دنیا حرف اول را می‌زند، افزود: از این ظرفیت باید در راستای تولید بیشتر روغن زیتون، تامین نیاز‌های بازار داخل و صادرات استفاده کرد.

امسال پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار تن زیتون از باغ‌های این محصول در استان قزوین برداشت شود.

هفت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ بارور زیتون و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز باغ غیربارور در استان قزوین وجود دارد.

استان قزوین دومین تولیدکننده زیتون در کشور به شمار می‌رود.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.