مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: طی ۸ ماه گذشته ۱۲۷ مورد اقدام حقوقی توسط این اداره کل در راستای مواجهه با اقدامات تولید و عرضه محصولات فاقد استاندارد انجام شده است.

مهدی رزمجو گفت: از ۱۲۷ مورد اقدام حقوقی انجام شده در ۸ ماه گذشته، ۱۰۱ مورد مربوط به اعلام جرم علیه احد‌های تولیدی متخلف نسبت به رعایت شاخص‌های استاندارد بوده است.

او با بیان اینکه اکثر واحد‌های تولیدی متخلف در زمینه مصالح ساختمانی فعال بوده‌اند، گفت: ۲۶ مورد از تخلفات یاد شده مربوط به متصدیان مراکز نگهداری، عرضه و توزیع کالا بوده است.

رزمجو گفت: در صورت اعلام شکایت از سوی مردم در خصوص کالا‌های دارای استاندارد اجباری ابتدا کارشناسان کالای مورد نظر را بررسی می‌کنند و اگر حق با مصرف کننده بود، مراتب برای احقاق حقوق مردم به واحد تولیدی منعکس شده و تا حصول نتیجه کار پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول گفت: واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه که به تذکرات و اخطار‌های کارشناسان اداره کل استاندارد توجه نکنند، طبق قانون به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

رزمجو به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید کالا‌هایی که دارای استاندارد اجباری‌ست، حتما درج علامت استاندارد روی محصول را رصد کرده و با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، نسبت به اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار