معاون توسعه و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: بسیج در بحران‌ها حضور گره گشایی داشته و همراه، همدرد و التیام بخش آسیب دیده‌ها بوده است.

سردار رضا طلایی نیک به مناسبت  هفته گرامیداشت بسیج نشست بصیرتی با حضور مدیر، کارشناسان و کارکنان اداری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار و جمعی از پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ و مدیران مدارس برگزار شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزیردفاع با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که امام راحل با مشارکت مردم آن رابنیان نهاد گفت: بسیج در همه عرصه‌ها نقش موفق خود را نشان داده و قاطبه ملت ایران با تفکر بسیجی همراه هستند.

طلایی نیک با اشاره به اینکه بسیج در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته است، گفت: بسیج در بحران‌ها حضور گره گشایی داشته و همراه، همدرد و التیام بخش آسیب دیده‌ها بوده است.

او گفت: امروز از نقاط قوت ما قدرت دینی است و دین هر جا وارد شده مبنای اقتدار ما در برابر دشمنان شده است و در برابر قدرت‌های استکباری و زیاده خواه با متکی به انرژی دینی و مردمی ایستادگی کرده ایم.

معاون توسعه و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس گفت: ایمان رزمندگان و بسیجیان و روحیه شهادت طلبی رمز اصلی پیروزی در دوران دفاع مقدس شد.

طلایی نیک گفت: نیروی مسلح به پشتیبانی مردم در اوج عزت و اقتدار است و امروز ایران اسلامی از لحاظ قدرت دفاعی – نظامی و ظرفیت سیاسی از کشور‌های موثر جهان می‌باشد.

او افزود: تراز تجاری کشور مثبت شده و در بحث زیرساخت‌ها پیشرفت‌های چهار دهه پس از انقلاب قابل مقایسه با گذشته نیست و در اکثر زیرساخت‌ها بطور جهشی نسبت به قبل انقلاب ایجاد و گسترش یافته است و علاوه بر جهش علمی، به طور مثال ۶۰ برابر قبل انقلاب برای تحصیل رشته‌های دکترا ظرفیت داریم و از نظر داشتن نیرو‌های متخصص نه تنها خود اتکا شده ایم بلکه در کشور‌های دیگر نیز متخصصین دهه‌های اخیر ایران اسلامی با افتخار نقش آفرینی دارند.

معاون توسعه و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: اقتصاد نفتی، غیر مولد، رانتی، دولتی و وابسته قبل انقلاب، متحول نشده است و باید دولتمردان به این ضرورت مهم توجه می‌کردند تا امروز شاهد تورم و بیکاری مشکل ساز نمی‌شدیم. دولت سیزدهم وارد جراحی بزرگ اقتصادی شده و همانند مردم باید یاری گر دولت باشیم.

طلایی نیک گفت: امروز نظام توانمند و قدرتمند است و دشمنان با وجود عصبانیت و خصومت نمی‌توانند حاکمیت مردم سالاری دینی واصل نظام را متزلزل کنند.

او افزود: دغدغه اصلی آسیب‌های فرهنگی اجتماعی و معیشتی است و در این مقوله با وجود دستاورد‌های زیاد، از حدود ۲۰ سال گذشته غفلت ها‌ی جدی داشته ایم و امروز برخی ناآرامی و نابسامانی نیز به دلیل غفلت از عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و معیشتی است.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه ودر فضای ادراکی و شناختی بخشی نسل جدید خوب کار نکرده ایم گفت: تحریف و روایت غلط تاریخ در دستور کار دشمن قرار گرفته و فضای مجازی بدون آموزش و سواد رسانه در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

طلایی نیک گفت: باتدبیر و صلابت از این شرایط نیز همانند تجربیات قبلی عبور خواهیم کرد و انشاالله این نظام و انقلاب اسلامی به ظهور مهدی موعود عج پیوند خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.