دانشجویان بسیجی سراسر استان همدان اجتماع بزرگی با عنوان پیشگامان رهائی در سالن شهید مفتح دانشگاه بوعلی همدان برگزار کردند.

محمدعلی زلفی گل در اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی سراسر استان همدان با عنوان «پیشگامان رهائی» گفت: مأموریت امروز استادان، دانشگاهیان، نخبگان و سرآمدان جامعه تبین دستاورد‌ها و داشته‌ های بسیار ارزشمند نظام اسلامی است که نسل جوان و امروزی ما از این داشته‌های غرور آفرین بی خبر هستند.
 
او به تشریح و تبیین دستاورد‌های علمی کشور پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضز رتبه نخست علمی منطقه را داراست و تعداد دانشمندان یک درصد هم که تا سال ۸۳ تنها محدود به چهار نفر بودند به ۸۴۰ دانشمند یک درصد رسید.
 
وزیر علوم گفت: اکنون تعداد دانشمندان دو درصد در کشور هم دو برابر سال ۸۳ شده که بر اساس شاخص‌های دانشگاه استنفورد انتخاب می شوند.
 
زلفی گل گفت: بیش از ۳۵ درصد تولیدات علمی کشور ما با مشارکت بین المللی است، یعنی اینکه مرجعیت علمی کشور ما را پذیرفتند.
وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در ادامه به فعالیت ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در سال ۸۳ هیچ پارک علم و فن آوری در کشور وجود نداشت.
 
زلفی گل گفت: در پارک‌های علم و فناوری تعداد زیادی شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور مستقر هستند.
 
او گفت: در سال ۸۳ و قبل از آن هیچ مجله بین المللی تحت نمایه‌های بین المللی نداشتیم، امروز حدود ۴۰۰ مجله بین المللی داریم که تحت نمایه‌های بین المللی هستند.
 

وزیر علوم گفت: وقتی می‌گوییم یک مجله ما تحت نمایه‌های بین المللی است به این معنا است که محققان و دانشمندان دیگر کشور‌ها یافته‌های علمی خود را در مجلات ما منتشر می‌کنند

این مسئول افزود: دستاور‌های علمی کشور کم نیست اما نتوانسیم این‌ها را برای نسل جوان بازگو کنیم و همیشه یأس و ناامیدی را ترویج کردیم.
وزیر علوم تأکید کرد: درست است که محدودیت‌ها و نداشته‌های زیادی داریم اما خوشبختانه داشته‌های زیادی هم داریم که باید قدر این داشته را بدانیم و به نسل جوان منتقل کنیم.

زلفی گفت: تعداد دانش آموختگان ما در کشور بسیار محدود و تنها برای تربیت کارشناس امور اداری آموزش می دهند، اما امروز تعداد دانش اموختگان کشور ۲۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.