امتیاز شاخص بهبود محیط کسب و کار در استان زنجان در بهار امسال رقم ۵.۸۷ بود که با این امتیاز جایگاه هفتم کشوری را بدست آورد.

نادری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: امتیاز شاخص بهبود محیط کسب و کار در این استان در بهار امسال رقم ۵.۸۷ بود که با این امتیاز زنجان جایگاه هفتم کشور در بین استان‌های کشور را بدست آورد.

نادری افزود: محیط کسب وکار به مجموعه عواملی گفته می‌شود که بر عملکرد یا اداره بنگاه‌های اقتصادی مؤثر هستند، اما تقریبا خارج از کنترل مدیران بنگاه‌ها قرار دارند، عواملی نظیر قوانین و مقررات، میزان بارندگی، فرهنگ کاری در یک منطقه که در کشور‌ها و مناطق جغرافیایی گوناگون، در هر رشته کاری و نیز در طول زمان متفاوت هستند.

وی افزود : امروز بهبود محیط کسب وکار یکی از مهمترین راهبرد‌های توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود و علاوه بر آن هرچه محیط کسب وکار شرایط بهتری داشته باشد، بهره برداری از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر و هر چه بهره برداری از فرصت‌های کارآفرینی در جامعه‌ای بیشتر باشد، عملکرد اقتصاد و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه نیز بیشتر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان همچنین به وضعیت مشارکت اقتصادی اشاره کرد و گفت: مطابق آمار مرکز آمار ایران و نتایج طرح آمارگیری در فصل تابستان امسال، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان ۴۹.۴ درصد بوده است که در میان استان‌های کشور رتبه اول را دارد.

نادری افزود: بر اساس این گزارش استان زنجان در نرخ بیکاری جمعت ۱۵ ساله و بیشتر با ۵.۵ درصد رتبه اول را از نظر داشتن پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.