سید احمد آوایی گفت: دستور مسئولان کشوری بدون پیگیری مسوولان محلی بدون نتیجه خواهد ماند، درصورت مواجه نشدن با تورم دوباره، با این اعتبار میتوان پل میانرود دزفول را تکمیل کرد.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی می گوید: اعتبار قطره چکانی استانی و مشکلات دیگر باعث شد تکمیل پل میانرود ۲۰ سال طول بکشد امیدواریم با جذب این اعتبار پل تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
او بر ضرورت استفاده بهینه از زمان تاکید کرد و گفت: تکمیل جاده صفی آباد تا میانرود با همکاری معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول در حال انجام است.
عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول ۴۲۰ متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری در سال ۱۳۸۰ با برگزاری آئینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی بر روی رودخانه دز آغاز شد، اما علاوه بر روند کند ساخت این پل در سالهای نخست، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ به دلیل قطع ردیف اعتباری در بودجه ملی متوقف شد.
کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر دزفول به اهواز و سهولت تردد اهالی شهرهای میانرود ، صفی آباد و شهر امام به هفت تپه، برقراری ارتباط مطلوب و ایمن کارخانههای مستقر در هفت تپه و ایمنی تردد کارگران شاغل در این شرکتها از مهمترین اهداف ساخت این پل است.
با تکمیل و بهرهبرداری از پل میانرود علاوه بر اینکه شهرهای میانرود و شهر امام و نیز تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دزفول از بن بست خارج میشوند، مسافت جادهای دزفول به اهواز نیز بیش از ۴۰ کیلومتر کاهش مییابد