معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: منازل و محصولات تولیدی روستاییان با همکاری نهاد‌های حمایتی و محرومیت‌زدایی بیمه می‌شود.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان گفت: با توجه به درآمد‌های اندک روستاییان، انتظار بر این است تا منازل، باغات و دام‌های روستاییان به‌صورت رایگان بیمه شده و در مواقع بروز حوادث نیز این قشر متحمل فشار اقتصادی نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست هماهنگی بیمه منازل و محصولات تولیدی روستاییان افزود: خدمت به روستاییان به‌عنوان اقشار تولیدکننده و عاملان استقلال کشور باید سرلوحه اقدامات همه حوزه‌ها به خصوص نهاد‌های حمایتگر باشد و توجه به تقویت اقتصاد روستا‌ها با هدف حفظ ماندگاری روستاییان نیز لازم است.

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به تجارب سایر استان‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری نهاد‌های حمایتگر و استفاده از سود این سرمایه‌گذاری در راستای محرومیت‌زدایی، استفاده از این تجارب در استان اردبیل که دارای ظرفیت‌های خدادادی کم‌نظیر است، ضرورت دارد.

او بیان کرد: بعضی از روستا‌های استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری، به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها، دچار مهاجرت اهالی به شهر‌ها می‌شوند که این مهاجرت، علاوه بر ایجاد حاشیه‌نشینی در شهر‌ها و بروز برخی مشکلات، موجب کاهش تولیدات روستایی نیز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ایجاد واحد‌های فرآوری متناسب با محصولات تولیدی روستا‌ها و شهر‌های کوچک استان اردبیل و توجه به عمران و آبادی روستا و همچنین تقویت اشتغال روستاها، از جمله اقداماتی لازم برای پررونق نگه داشتن روستا‌ها است که باید دنبال شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.