۱۰ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان قرار می‌گیرند

فرماندار اردبیل گفت: برنامه ریزی شده در این شهرستان ۱۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و روستاییان قرار گیرد.

سید محمد اعتماد اعجازی گفت: برنامه ریزی شده در شهرستان اردبیل ۱۰هزار نفر دیگر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و روستاییان قرار گیرد که این امر با همت دستگاه‌های مربوطه، بخشداری ها، دهیاری ها، شهرداری‌ها و شورا‌ها و مردم تحقق یابد.

فرماندار اردبیل در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی روستایی گفت: هزینه این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها بسیار کم بوده و دولت دو سوم آن را پرداخت می‌کند و خدمات بازنشستگی و از کارافتادگی و مزایایی دیگری دارد و حداقل پرداخت هزینه سالیانه این بیمه توسط افراد ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان می‌باشد.

اعتماد اعجازی گفت: نیاز است برای آگاهی مردم به ویژه در مناطق روستایی و محروم و کم برخوردار خدمات بیمه اجتماعی تبیین شود تا افراد واجد شرایطی که تحت پوشش بیمه نیستند نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه تشویق شوند.

او می‌گوید: دولت با اجرای این طرح ویژه از خانواده‌های روستایی و کم برخوردار حمایت می‌کند و این امر فرصت بسیار خوبی است.

فرماندار اردبیل گفت: موسسات خیریه و نهاد‌های مردمی و فرهنگی باید علاوه بر اقدامات خیرخواهانه در راستای جذب خیرین برای تحت پوشش قرار دادن بیمه افراد کم برخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند که این امر بسیار حائز اهمیت است.
اعتماد اعجازی از تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه بیمه روستایی در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: در این راستا باید اقدامات عملی انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.