استاندار اردبیل با اشاره به پایین بودن بسیاری از شاخص‌های پیشرفت استان از میانگین کشوری ارتقای این شاخص‌ها را نیازمند مشارکت خیرین سلامت دانست.

سیدحامد عاملی گفت: با توجه به پایین بودن بسیاری از شاخص‌های پیشرفت استان اردبیل از میانگین کشوری از جمله شاخص‌های حوزه بهداشت و سلامت، ارتقای این شاخص‌ها نیازمند مشارکت خیرین سلامت است.

استاندار اردبیل در آیین آغاز بهره‌برداری از آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت اردبیل افزود: کاستن از آلام مردم بهترین اقدام خیر بوده و اقدامات خیرین در حوزه درمان به‌ویژه در دوران شیوع کرونا کاری ماندگار و قابل تحسین است، به طوری که طی ۲/۵ سال گذشته، خیرین سلامت بیش از ۹۸۳ میلیارد تومان کمک به مردم و بخش سلامت استان اردبیل ارائه کرده‌اند.

کمک بیش از ۱۱هزار میلیاردی خیرین سلامت در سطح کشور

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیر خیرین سلامت کشور نیز در این آیین گفت: خیرین سلامت طی ۹ سال گذشته بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان به بخش سلامت و درمان کشور کمک کرده‌اند.

حسینعلی شهریاری ادامه داد: برای کمک به روند درمان و سلامت کشور، ۲۷۰۰ سازمان مردم‌نهاد و تشکل خیریه سلامت در کشور راه‌اندازی شده که همه آن‌ها جهت کاهش آلام مردم و تأمین سلامت جامعه تلاش می‌کنند.

او بیان کرد: کاستن از درد جسمی مردم بهترین نوع فعالیت خیریه بوده و خانواده ابویی به‌عنوان یکی از ستاره‌های امور خیریه در حوزه سلامت، کار ارزشمندی در سطح کشور انجام می‌دهند و آثار کار خیرخواهانه آن‌ها در همه جا دیده می‌شود.

گفتنی است؛ ساختمان آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت اردبیل به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع و با صرف ۲۰میلیارد تومان توسط خانواده ابویی مهریزی از خیرین سلامت کشور احداث و برای تجهیز آن نیز بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل، در این آزمایشگاه، کلیه آزمایش‌های حاکمیتی در بحث ازدواج، غربالگری نوزادان و بیماری‌های خونی، کنترل کیفی آب و فاضلاب، سل و تشخیص مولکولی انجام می‌شود و دارای بخش سرولوژی، میکروبیولوژی، آلکالوئید و هورمون بوده و داده‌های فنی و تشخیصی آن به‌صورت الکترونیک در دسترس مراکز درمانی قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.