نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: هزار و ۵۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به اهواز اختصاص یافته، اما معتقد هستیم حق اهواز بیش از این رقم بوده است.

حجت‌الله زارع‌زاده گفت: اکنون فضایی ایجاد شده که تصور می‌شود با یک هزار میلیارد تومان اعتبار آلایندی می‌توان اهواز را به مدینه فاضله تبدیل کرد در حالی که ایجاد چنین فضا‌هایی خدمت به مردم نیست بلکه باید واقع‌بینانه به موضوعات نگاه کرد.

او می گوید: با توجه به دریافت این اعتبار ، شهردار اهواز ۴۰ پرژه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شورای شهر اهواز پیشنهاد داد و در نهایت پس از بررسی کارشناسی و جمع‌بندی اعضای شورا در فاز اول، ۱۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

به گفته او با توجه به تامین اعتبارات مورد نیاز، برنامه‌ریزی شده پروژه‌هایی که از محل عوارض آلایندگی تامین اعتبار شده‌اند حداکثر در مدت یک سال اجرا شوند و به ترتیب مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

عوارض آلایندگی در حوزه عمرانی، زیست محیطی و ترافیکی هزینه می‌شود

او گفت:کل اعتبار حاصل از عوارض آلایندگی در حوزه عمرانی، زیست محیطی و ترافیکی هزینه می‌شود، پروژه مسیر خیابان شهید علاف از جمله پروژه‌های مهمی است که پل نهم را به منطقه فاز چهار کوروش متصل می‌کند؛ این پروژه در کاهش ترافیک بسیار تاثیر دارد و با بهره‌برداری از آن دیگر نیاز نیست افرادی که می‌خواهند از کوروش، زیتون کارمندی، ملی راه و زرگان به غرب اهواز بروند، از مسیر فلکه نخل و پل سوم وارد کیانپارس شوند. با توجه به اقدامات انجام شده، این پروژه حداکثر تا حدود سه هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته او تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران نیز تا دی‌ماه و پروژه ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی اختصاص داده شده است، یکی از مشکلات فضای سبز شهر، دسترسی نداشتن به آب خام است که این مساله موجب شده بخش قابل توجهی از فضای سبز با تانکر آبرسانی شود و این روش برای بهبود کیفی فضای سبز مناسب نیست بنابراین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه توسعه شبکه آب خام برای آبیاری و احیای فضای سبز اختصاص داده شده است.

زارع‌زاده گفت: به منظور جبران بخشی از کمبود شدید در ناوگان حمل و نقل عمومی، حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که کارخانه‌های تولیدکننده به تدریج این اتوبوس‌ها را تحویل خواهند داد. تاکنون هشت دستگاه اتوبوس تحویل سازمان اتوبوسرانی شده و به زودی ۲۹ اتوبوس دیگر نیز تحویل داده خواهد شد بنابراین در مجموع ۳۷ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل اهواز می‌شود.

او گفت: فرآیند خرید ۵۰ دستگاه ون برای جابه‌جایی مسافر در حال پیگیری و انجام است. با توجه به قیمت بالای تاکسی نیز پیگیری‌ها برای ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی به منظور تامین تاکسی در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه خوبی در زمینه خرید با اخذ تسهیلات مناسب برای تاکسی‌داران حاصل شود.

به گفته او مطالعات خط بی آر تی نیز با جدیت در حال انجام است و تعدادی از اتوبوس‌های خریداری شده به این خط اختصاص داده خواهد شد.

هزار میلیارد تومان اعتبار زیادی برای اجرای پروژه‌های اهواز نیست، تکمیل تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران و ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که مقرر شده این دو پروژه امسال به بهره‌بردای برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
این عوارض مختص شرکتهای نفتی چرا باید در اهواز هزینه شود مگر پالایشگاه و مناطق نفت خیز اهواز میباشد این حق آبادان و خرمشهر و مسجد سلیمان میباشد باید صرف این مناطق بشه که هیچ امکاناتی ندارند در روز روشن حق شهرستانهای خوزستان به جیب میزنید و بعد توقع دارید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۱۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
صنایع آلاینده همچون فولاد و کربن و شرکت نفت و شرکت گاز میبایست سرمایه گذاری بزرگی برای خرید اتوبوسهای برقی در شهر اهواز و شهرستانهای استان کنند
این حداقل کار صنایع آلاینده استان است
#اتوبوسهای_ برقی
#ناوگان_ عمومی _شهری_ برقی
#انرژی پاک_هوای پاک
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۶:۰۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
علاوه بر جمع آوری گازهای مشعل ،ناوگان شهری هم میبایست به سمت ناوگان پاگ گازی و برقی حرکت کند