مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ۴۰درصد از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور با اتکا به توان داخلی تولید می‌شود.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات دانش بنیان پزشکی شیراز با بیان اینکه ۲ هزار تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارند گفت: تاکنون ۳۸۷ هزار کد IRC تجهیزات پزشکی یا مدل وسیله پزشکی در کشور به ثبت رسیده است که از کوچکترین آن چسب زخم، ایمپلنت‌های دندانپزشکی تا بزرگ‌ترین تجهیزات پزشکی مثل دستگاه‌های شتاب دهنده خطی را در پزشکی در بر می‌گیرد.

او با بیان اینکه بخشی از تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های کمک تنفس و کیت‌های تشخیصی کرونا کاملا خودکفا شدیم و منع وارداتی دارد ابراز امیدواری کرد با وجود ظرفیت بالای دانش جوانان و شرکت‌های دانش بنیان در تولید تجهیزات پزشکی، سهم تولید این تجهیزات از ۴۰ در صد بالاتر رود.

همچنین محمد شموت مدیر مهندسی پزشکی وزارت بهداشت سوریه هم در بازدید از نمایشگاه گفت: پیشرفت‌های زیادی در ایران و از جمله شیراز با اتکا به توان داخلی توسط مهندسان ایرانی در نمایشگاه قابل مشاهده است.

او ابراز امیدواری کرد با مساعدت دوطرف، روابط دو جانبه در درمان بیماران تسهیل شود.

شموت گفت: اگر زمینه‌های همکاری در حوزه کالا‌های پزشکی ایجاد شود، در پیشرفت بخش پزشکی سوریه بسیار کمک کننده است.

در این نمایشگاه ۲۶۸ شرکت از سراسر کشور دستاور‌های خود را در حوزه تجهیزات سلامت و پزشکی تا ۵ آذر در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس در شیراز به نمایش گذاشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.