معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه گفت : یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۶۹ دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از مرز‌های استان کرمانشاه به عراق صادر شد.

مسلم احمدی‌نصر معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه گفت : ارزش وزنی کالا‌های صادر شده در قالب اظهار و عبوری در مجموع چهار میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۳۲ تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته در مجموع از نظر دلاری پنج درصد و از نظر وزنی ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع صادرات اظهاری و عبوری در هشت ماه سپری شده از سال جاری در مجموع ۵۵۱ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۵۸ دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۶۳ تن کالا از مرز پرویزخان انجام شده که بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده و بعد از آن مرز‌های خسروی و سومار در جایگاه بعدی قرار دارند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه گفت: عمده کالا‌های صادرشده از گمرکات استان شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف است.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته ۴۷ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۹۶۰ دلار کالا به ارزش وزنی ۶ هزار و ۶۸۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزی ۶درصد رشد و از نظر وزنی کاهش ۵۸ درصدی داشته است.

احمدی نصر ادامه داد: آلیاژ آلومینیوم، قطعات دستگاه و تجهیزات خطوط تولید از عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه بوده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرکات استان کرمانشاه گفت: در هشت ماه گذشته از سال جاری ۳۵۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۷۶ دلار به ارزش وزنی ۷۲۱ هزار و ۱۸۷تن ترانزیت مبدا، ۱۳۷ هزار و ۹۹۶ تن به ارزش ۶۳۹میلیون و ۹۷هزار و ۱۲۵ دلار ترانزیت مقصد، ۱۰۶ هزار و ۸۹۷ تن کالا به ارزش ۵۳۷میلیون و ۶۵۸هزار و ۲۲۲دلار ورود موقت و ۲۹ هزار و ۳۲۲ تن کالا به ارزش ۲۲۹میلیون و ۸۷۰ هزار و ۵۱۴ دلار کالا خروج موقت از گمرکات استان کرمانشاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: میانگین هر تن کالای صادراتی در هشت ماهه سال جاری ۴۰۱ دلار است که در مدت مشابه سال گذشته ۴۰۴ دلار بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.