نخستین هنرستان دخترانه بهیاری در بندرعباس راه اندازی شد ‌

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان می‌توانند از کلاس دهم وارد این هنرستان شوند و سه سال آموزش بهیاری فرا گیرند.

آغاز بکار نخستین هنرستان بهیاری هرمزگانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، محمد قویدل افزود: این هنرستان با هزینه ده میلیارد ریال و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجهیز و راه اندازی شده است.

وی گفت: ابتدا دانش آموزان در آزمونی شرکت کردند و پس از دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی ۱۵ دانش آموز برای تحصیل در این رشته انتخاب شدند که البته برای سال‌های آینده ظرفیت پذیرش و شمار مراکز دارای این رشته افزایش خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز در مراسم آغاز به کار این هنرستان گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیرو‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است.

مهدی کاظمی افزود: توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های هنرستانی با رویکرد تامین نیروی بازارکار و مشارکت بخش‌های مختلف و دستگاه‌های مرتبط است.

وی گفت: رشته بهیاری نیز از رشته‌هایی است که با مشارکت وزارت بهداشت راه اندازی شده و دانش آموزان پس از سه سال آموزش می‌توانند در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند.

سپیده نبی پور مدیر هنرستان بهیاری بندرعباس نیز گفت: این هنرستان زیر نظر آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دوره سه ساله بهیاری را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

این رشته آموزشی در هنرستان آیت الله رئیسی ناحیه یک بندرعباس راه اندازی شده است.

برچسب ها: هنرستان ، بهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.