رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه، بارش باران و برف از فردا جمعه جنوب استان آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت بارش باران متناوب همره با رعد و برق از روز جمعه در مناطق جنوب آذربایجان غربی آغاز می‌کند که بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر روز شنبه تداوم خواهد داشت و دمای هوا نیز به صورت محسوس چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و شاهد پدیده مه غلیظ در برخی مناطق خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی در نوار غربی و شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و اشنویه بیشتر از سایر مناطق خواهد بود و شهروندان از صعود به ارتفاعات، نشستن و برپایی چادر در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمدپور ادامه داد: در شبانه روز گذشته نقده با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و میاندوآب و پلدشت با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین چهار و ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت حداقل دمای هوا در سه شهرستان ارومیه، تکاب و اشنویه نیز به منفی یک درجه سانتی‌گراد رسید و شهروندان در این مناطق شب سردی را سپری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.