طرح "یار مهربان" در مدارس سیستان و بلوچستان در حال اجراست

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح "یار مهربان" با هدف تجهیز کلاس‌های درس به کتابخانه در مدارس این استان در حال اجراست.

حسینعلی میرعبدی  اظهارداشت: در سند تحول بنیادین بر تجهیز مدارس هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری تاکید شده که تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در همین راستا انجام می‌شود.

وی افزود: طرح "یار مهربان" همزمان با سراسر کشور با هدف نذر دانش و دانایی در سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد و بدنبال این هستیم تا در هر یک از مدارس به تعداد کلاس‌هایی که وجود دارد کتابخانه تجهیز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فضای کلاس درس باید به فضای کتابخوانی تبدیل شود، ادامه داد: مهمترین اثری که اجرای این طرح بدنبال خواهد داشت ایجاد روحیه تفکر در دانش آموزان و توسعه فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

وی از تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی فرهنگ و خیران خواست تا در توسعه کتابخانه‌های مدارس یاریگر آموزش و پرورش باشند.

میرعبدی تاکید کرد: با اجرای طرح "یار مهربان" در هر کلاس درس کتابخانه‌ای ایجاد می‌شود که خانواده‌ها نیز می‌توانند با اهدای کتاب به توسعه و تجهیز آن کمک کنند. همچنین در سه روز هفته ۱۵ دقیقه از کلاس فارسی به مطالعه کتاب‌های موجود در این کتابخانه اختصاص می‌یابد و پس از مطالعه نیز دانش آموزان به تحلیل مطالب مطالعه شده می‌پردازند.

وی با بیان اینکه کتاب به انسان درس زندگی و مهارت می‌دهد و قرآن کریم بهترین کتاب برای راهنمایی بشریت است، گفت: سرانه کتابخوانی در بین مردم پایین است که باید فرهنگ مطالعه کتاب را در جامعه بالا ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار