سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت مسئولان ارشد استان و ورود بخش خصوصی و صنایع می‌تواند فضای توسعه فعالیت‌های ورزشی را بیش از پیش مهیا کند.

عبدالله جهانبخشی اظهار داشت: امسال در هفته تربیت بدنی ۲۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و زیرساختی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد که در همه برنامه‌های این هفته استاندار و مقامات استانی شرکت داشتند که نشان از توجه مسئولان اُستان به حوزه ورزش و جوانان دارد.

وی افزود: استاندار چهارمحال و بختیاری در هفته تربیت‌بدنی نشستی با اعضای هیات‌های ورزشی استان داشتند که در آن هیات‌های ورزشی مشکلات خود را بیان کردند و مقامات استانی در جریان مشکلات و کمبود‌های ورزشی قرار گرفتند.

جهانبخشی اضافه کرد: شورای عالی ورزش استان که عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در خصوص ورزش چهارمحال و بختیاری است آذرماه امسال به ریاست استاندار، برگزار خواهد شد.

وی گفت: مقرر شده است در نشست این شورا که نمایندگان صنایع استان نیز در آن حضور خواهند داشت، هریک از صنایع به یک رشته ورزشی معرفی شود تا آن ورزش تحت حمایت صنایع و بخش خصوصی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


جهانبخشی اظهار داشت: در سومین دوره مسابقات المپیاد سراسری استعداد‌های ورزشی کشور که از هفته تربیت بدنی به مدت یک ماه در ۹ استان کشور برگزار شد،۲۷۳ نفر از ورزشکاران حرفه‌ای و استعداد‌های برتر استان به این مسابقات اعزام شدند.

سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در این دوره از مسابقات، این استان وجود توانایی مالی پایین‌تر نسبت به سایر استان‌ها، حائز رتبه ۲۲ شد که با این جایگاه بالاتر از اُستان‌های برخورداری مانند کرمان و بوشهر قرار گرفت.

وی اظهار تصریح کرد: هدف‌گذاری برای رسیدن به رتبه ۱۵ المپیاد سراسری استعداد‌های ورزشی کشور در سال آینده انجام شده است و این مقام دور از دسترس نیست و با کسب تنها دو مدال طلا می‌توان به این جایگاه رسید و برای تحقق این هدف برنامه ریزی یکساله انجام شده است.

جهانبخشی افزود: هدف المپیاد سراسری استعداد‌های ورزشی کشور، شناسایی استعداد ورزشی اُستان‌ها است و در این مسابقات مربیان استعدادیابی از طرف فدراسیون‌های کشور حضور داشتند که دو مربی استعدادیاب از چهارمحال و بختیاری نیز در بین آن‌ها بودند.

وی اضافه کرد: آذرماه امسال مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت سراسری در کشور و استان برگزار می‌شود که ثبت نام شرکت‌کنندگان از ۲۵ آبان ماه آغاز شد و تا ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

جهانبخشی اظهار داشت: تاکنون ورزشکاران ۲۹ دستگاه اجرایی استان برای شرکت در شش رشته ورزشی در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و کارکنان رسمی، پیمانی، کارمعین و قراردادی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و دولتی چهارمحال و بختیاری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این مسابقات از ۱۱ تا ۳۰ آذرماه در شش رشته ورزشی در شهرکرد برگزار خواهد شد و نفرات برتر به مسابقات منطقه‌ای و کشوری کارکنان دولت اعزام خواهند شد.

سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ورزشکاران استان با محاسبه شرکت‌کنندگان در رشته‌های ورزش‌های همگانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۱۰ درصد جمعیت استان است.

جهانبخشی افزود: یک صد هزار نفر از جمعیت یک‌میلیونی چهارمحال و بختیاری به‌طور منظم ورزش می‌کنند و این میزان ورزشکار فعال از برخی از استان‌های دیگر بالاتر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر حدود ۶۵ هزار ورزشکاری که در رشته‌های ورزش‌های همگانی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند، ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته نیز در استان وجود دارد که شامل مربی و ورزشکار دارای بیمه ورزشی است و زیر نظر ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهر‌های استان مشغول فعالیت هستند.

جهانبخشی یادآورشد: ۵۰ هیات از ۵۰۰ هیات ورزشی فعال مربوط به چهارمحال و بختیاری در شهرکرد استقرار دارند و بقیه ۴۵۰ هیات مربوط به شهرستان‌ها و شهر‌های استان است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای رسیدن به ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته تا انتهای سالجاری صورت گرفته است که در صورت تحقق آن، با توجه به جمعیت یک میلیونی استان به یک شاخص رضایت‌بخش در سطح ملی دست خواهیم یافت.

جهانبخشی تاکید کرد: هیات‌های ورزشی نقش مهمی در ترویج و اشاعه ورزش دارند و تکمیل چارت‌های سازمانی هیات‌های ورزشی استان در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد.

وی افزود: رئیس و نائب رئیس هیات در راس هیات‌های ورزشی قرار دارند و هر هیات ورزشی باید دارای کمیته‌های داوران، خزانه‌دار و اعضای هیات رئیسه باشد و با تکمیل چارت سازمانی هیات‌های ورزشی هر هیات دست کم با ۱۰ نفر ارتباط مستقیم خواهد داشت.

جهانبخشی اضافه کرد: مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری احیای شورای ورزش استان را در دستور کار دارد و مقرر شده است تمام مسایل ورزشی استان از جمله اعزام‌ها به مسابقات تنها با تصمیم این شورا صورت گیرد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ها و استعداد‌های خوبی در ورزش‌های رزمی، دوومیدانی در قسمت پرتاب‌ها، قایقرانی در بخش آب‌های خروشان، بسکتبال، تیروکمان، وزنه‌برداری به‌ویژه در بخش بانوان و ورزش کوراش بانوان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار