تقویت فعالیت‌های بسیج نیاز امروز کشور است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید در عرصه‌های مختلف به ویژه دانش‌بنیان فعالیت خود را تقویت کنیم.

سردار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در همایش جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد گفت: باید علمی که خواستگاه آن اساس و مبانی ایرانی و اسلامی داشته باشد را تولید کنیم.

او افزود: فناوری که خواستگاه آن فلسفه غرب باشد ما را به تمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن نوین اسلامی و مرجعیت علمی نمی‌رساند. وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند محتوایی را تولید کند که متعلق به خود ما باشد و بر اساس آن پایه‌ریزی و حرکت نماییم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشوربا بیان اینکه دشمن می‌خواهد جلو پیشرفت ما را بگیرد ادامه داد: آنان در مقالات خود در سال ۲۰۰۵ نوشتند که ایران دنبال مرجعیت علمی در جهان است و راه مقابله با ایران این است که اغتشاشات را در مراکز دانشگاهی و علمی این کشور توسعه دهیم. تشدید تحریم‌ها از دیگر مواردی است که در آن سال علیه ایران تاکید کردند.

مردمی‌سازی فناوری

مسعود میرزایی  شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم گفت: مردمی سازی فناوری از جمله رویکرد‌هایی است که در خراسان رضوی دنبال می‌کنیم.

او افزود: فناوری ذوب قلیایی و برخی کود‌های شیمیایی از جمله مواردی است که نیاز امروز است و شرکت‌های فناور، می‌توانند وارد شوند.

تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان بسیج نیاز امروز کشور است

محمود رضا کفاش رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی هم گفت: امروز بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) تفاهم نامه همکاری به امضا رسید که در قالب آن بسیج از پایان نامه‌ها، طرح‌ها و اختراعات دانشجویان و تجاری سازی آن‌ها حمایت می‌کند.

او افزود: دستگاه گیرنده صوتی مجهز به آلارم نوری، فیلتر مخابراتی جهت بالابردن سطح کیفی ارتباطات رادیویی شبکه‌های بیسیم نظامی و غیر نظامی، منبع نور بهینه آندوسکوپی، پهپاد حواصیل و دستکش فلزیاب از جمله محصولاتی بود که به نمایش گذاشته شده است.

همایش جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی امروز در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.