سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: اینگونه نیست که حتما شهردار استیضاح یا عزل شهردار منوط به قانع نشدن اعضای شورای شهر نیست.

موسی‌الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای شهر مشهد درحاشیه پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه شهردار در مدیریت شهری باید تغییراتی را ایجاد کند گفت: هشت رای مخالف و دو ممتنع پیام روشنی داشت که شهردار می‌بایست نسبت به موضوعات و طرح سوالات اعضا تغییراتی درون مدیریت شهری ایجاد کند.

او افزود: اگرچه اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند، اما این دلیل نمی‌شود که شهردار به طور حتم استیضاح و یا عزل شود. شاید در زمینه سوال‌هایی که قانع نشدیم موضوعات قانونی وجود داشته باشد که شهردار این مشکلات را رفع و بتواند اعضای شورا را قانع کند.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: ۹ نفر از اعضای شورای شهر ۲۰ سوال از شهردار پرسیدند، شهردار هم باید در بازه زمانی ۱۰ روزه پاسخ می‌دادند، بعد از پاسخگویی اعضا قانع می‌شوند یا نمی‌شوند، اگر قانع شدند استیضاح نداریم و پروسه طرح سوال به پایان می‌رسد، اما اگر حتی یک عضو قانع نشود، به استیضاح می‌رود که برای استیضاح باید یک‌سوم، یعنی ۵ نفر از اعضا امضا کنند و به هیئت‌رئیسه تحویل دهند.

حاجی‌بگلو با اشاره به اینکه زمان تحویل نامه استیضاح پیش‌بینی نشده است، بیان کرد: این موضوع بازه زمانی ندارد و بستگی به اعضا دارد، اما اگر قرار باشد با سرعت انجام شود، باید هفته آینده موضوع استیضاح در دستور کار قرار بگیرد.

او در خصوص تذکر برای حذف پاسخ‌های شهردار از نمایشگر تصریح کرد: پاسخ‌های شهردار روی صفحه نمایشگر بارگزاری شده بود که بعد از خروج شهردار یکباره حذف شد، این ذهنیت ایجاد می‌کند، بنابراین تذکر دادیم که طبق توضیحات ارائه شده این مشکل به دلیل مسائل فناوری بوده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد تاکید کرد: اینکه چهار نفر یا ۱۰ نفر نسبت به سخنان شهردار قانع نشدند مهم نیست، اصل، امضای پنج عضو برای استیضاح است، اما در مجموع این هشت مخالف و دو ممتنع پیام روشنی داشت که شهردار نسبت به موضوعات و طرح سوالات اعضا تغییراتی درون مدیریت شهری ایجاد کند و اصلاح شود.

حاجی‌بگلو اظهار کرد: شهردار کار درستی کرد که بعد از پاسخ دادن خارج شد، زیرا ما قصد رای‌گیری داشتیم که نباید حضور داشته باشند. ما به سمتی می‌رویم که درون مدیریت شهری اصلاح و تغییرات در زمینه پروژه‌ها و خواسته‌های قانونی اعضا شکل گیرد. اینگونه نیست که حتما شهردار استیضاح یا عزل شوند، شاید در زمینه سوال‌هایی که قانع نشدیم موضوعات قانونی وجود داشته باشد که شهردار آن‌ها را حل کند، اگر این اتفاق بیفتد کسی مشکلی ندارد.

او در خصوص مصوبه ۶۰ سفر رایگان خبرنگاران افزود: هرچه برای رسانه کار انجام دهیم، باز هم کم است؛ زیرا رسانه می‌تواند معضلات و مشکلات را رسیدگی و پیگیری کند. مصوبه شورا به کمیته انطباق ارسال شده و کمیته آن را تایید کرده، به شهرداری نیز ابلاغ شده و منتظر اجرا آن هستیم، شهرداری موظف است مصوبه شورا را اجرا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.