رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد سعودی‌ها با حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنای در مجمع الجزایر سقطری یمن هستند.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعاء گفت: سعودی‌ها با حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب اقدامات جنایتکارانه در مجمع الجزایر سقطری در جنوب یمن هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،المشاط اقدامات جنایتکارانه نیرو‌های متجاوز سعودی را در مجمع الجزایر سقطری محکوم کرد. المشاط گفت: نیرو‌های ائتلاف متجاوز با حمایت‌های آمریکا و اسرائیل، هویت یمنی ساکنان سقطری را با تغییرات جمعیتی هدف قرار داده اند.

او تاکید کرد آنان به عمد در حال غارت ثروت‌های طبیعی و آثار این منطقه و از بین بردن تنوع زیست محیطی مجمع الجزایر سقطری هستند.

پیش از این نیز معاون اداره ارشاد معنوی نیرو‌های صنعاء اطلاعات مهمی درباره جلسه محرمانه با حضور مقامات نظامی رژیم صهیونیستی و امارات فاش کرد که هدف آن ایجاد جای پایی برای این رژیم در مجمع الجزایر سقطری و تنگه راهبردی باب المندب با پوشش اماراتی بود.

او تاکید کرد طرف صهیونیستی در این نشست درباره چندین جزیره از جمله سقطری صحبت کرد. شش جزیره در این مجمع الجزایر وجود دارد که در اقیانوس هند، نزدیک شاخ آفریقا و نزدیک خلیج عدن، موقعیت راهبردی دارند. صهیونیست‌ها پیشنهاد کرد این جزایر به عنوان مقر عملیات ویژه در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است از همان ابتدای حمله ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن، اهداف مختلف اعضای این ائتلاف به ویژه عربستان و امارات به این کشور اسلامی مشخص شد. هدف اصلی سعودی‌ها از حمله به یمن دسترسی کامل به منابع نفتی این کشور با روی کار بودن دولتی وابسته و هدف امارات نیز تقسیم یمن و غصب نقاط راهبردی آن و حمایت از «شورای انتقالی جنوب یمن» بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خط به کتت نیفتاده! خب بزنید عرسبتان را و فقط حرف مفت نزنیدا
آخرین اخبار