ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای دومین بار طی ماه جاری بندر الضبه را هدف حمله پهپادی قرار داد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای دومین بار طی ماه جاری بندر نفتی الضبه در شرق یمن را  که محل ورود نفتکش‌ها برای حمل نفت غارت شده یمن است را هدف حمله پهپادی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در استان حضرموت گفت: یک نفتکش در بندر الضبه در شرق شهر المکلا، پس از اینکه برای بارگیری محموله نفتی (نفت غارت شده یمن) وارد این بندر شد، هدف پهپادی انتحاری قرار گرفت. منبع مذکور تایید کرد که این حمله منجر به توقف فعالیت در این بندر نفتی شد.

این دومین حمله به بندر نفتی الضبه و سومین حمله به بنادر تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن است. خبرنگار المیادین در صنعا نیز گفت که اخباری مبنی بر اینکه کشتی مذکور بدون بارگیری این بندر نفتی را ترک کرده، وجود دارد.

پیش از این نیز محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد حمله پهپادی صنعا به بندر نفتی الضبه در استان حضرموت در جنوب یمن، حمله هشدارآمیز به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها بود تا در حمایت از ائتلاف متجاوز و سرقت نفت یمن شرکت نکنند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پهپادی صورت‌گرفته در بندر الضبه (شرق یمن) تنها یک ضربه هشداردهنده ناچیز بود که با هدف جلوگیری از غارت و قاچاق نفت صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
بنده از حمله پهپادی جدید نیروهای یمنی به بندر الضبه استقبال می کنم
و از این بابت از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تشکر و قدردانی می کنم
آخرین اخبار