جنبشی که امروز شکل گرفته است، تناقض‌هایی دارد که می‌توان بزرگ‌ترین دشمن آن را، خودش دانست.

 جنبشی که امروز شکل گرفته است، ویژگی‌هایی دارد که می‌توان بزرگ‌ترین دشمن آن را، خودش دانست. به عبارتی دیگر، این جنبش از تصویر خود می‌ترسد. دو دلیل اصلی این موضوع، بی‌مبنایی و تناقض‌های شدید آن است. کافی است به افراد این جنبش بگوییم برای چند لحظه، هیجان را کنار بگذارید و به طور مبنایی، نسبت به شعار محوری خود، صحبت کنید.


بیشتر بخوانید


شعار محوری این جنبش، زن، زندگی، آزادی است و برای شناخت آن، بهتر است اول از همه این شعار بررسی شود. افراد این جنبش، هیچ کدام از این ۳ کلمه را به طور دقیق و مشخص تعریف نکرده اند.

۱. زن

منظورشان از «زن» به عنوان یک شعار چیست؟ به نظر آن‌ها، زن چه جایگاهی دارد؟ آیا زنانگی را در مقابل مردانگی سر می‌دهند؟ اگر نه؛ چه دلیلی برای بلد شدن جنبه زنانگی وجود دارد؟ از دید این افراد، «زن بودن» چه مولفه‌ای دارد که آن را به عنوان یک شعار یا یک هدف مطرح می‌کنند؟ چه وجهی از زن بودن مد نظرشان است؟ این افراد، همواره مدعی‌اند که نباید مولفه جنسیت و نگاه جنسیتی (جنسیتی با جنسی متفاوت است) در موضوعات در کار باشد. پس چگونه کلمه اولِ شعارِ محوری خود را بر اساس یک مولفه جنسیتی به نام «زن بودن»، بنا کرده‌اند؟ «زن بودن» به عنوان یک ویژگی برای بخشی از انسان‌هاست؛ همچون «مرد بودن» که به عنوان یک ویژگی برای بخش دیگری از انسان‌ها مطرح است. «زن بودن» دقیقا چه کار ویژه‌ای برای این جنبش دارد که آن را به عنوان یک شعار مطرح می‌کنند؟

۲. زندگی

در مورد «زندگی»، بخش دوم این شعار هم، این سوالات مطرح است. این افراد چه تعریفی از زندگی دارند؟ زندگی را در قالب چه مکتبی طرح می‌کنند؟ هدف از زندگی چیست؟ زندگی را می‌توان، روند زیست بشری دانست. این جنبش دقیقا چگونه این روند را به عنوان یک شعار مطرح می‌کند؟ چه برنامه‌ای برای زندگی وجود دارد؟ آیا نگاهشان به زندگی، در دوره‌های مختلف، متفاوت است؟

۳. آزادی

در خصوص شعار آزادی نیز، سوالاتی وجود دارد. آزادی بر خلاف دو عبارت قبلی، قابلیت شعار شدن را دارد. اما این جریان هیچ گاه تعریفی دقیق و مشخص از آزادی مطرح نکرده است. اساسا آزادی به معنی مطلق، در کره زمین، امری حال است. مگر اینکه در زمین صرفا یک نفر زندگی کند؛  که آنگاه تازه آزادی آن شخص توسط طبیعت محدود می‌شود. در جهانی که جمعیت زیاد با منابع محدود وجود دارد، چگونه آزادی را بدون تعریف و بدون چاچروب، مطرح می‌کنند؟ فرانسه، مهد آزادی معرفی می‌شود؛ درحالی که همزمان  مهد قانون گذاری هم هست و قانون ذاتا آمده است تا آزادی‌ها را محدود کند و نگذارد آزادی افراد به روح  جمعی جامعه آسیب بزند. بنابراین، آزادی در تمام تمدن‌ها، با هر نگاهی، تعریف و چارچوبی مشخص دارد. اما این جنبش هیچ تعریف و چارچوبی از آزادی که سر می‌دهد، ارائه نکرده است.

تمامی این سوالات را، افراد این جریان نه با نگاه دینی، بلکه حتی با نگاه تماما مادی هم پاسخی نداده‌اند.

در بحث عملکرد نیز، عملکرد حامیان این جنبش، با شعار محوری‌شان در تناقض است.

وقتی زن را به عنوان یک شعار مطرح می‌کنند، یعنی مدعی‌اند که برای آن، ارزش خاصی  قائل هستند. اما همزمان برای اولین بار به طور عمومی در جامعه، فحاشی‌های رکیک با اندام زنانه را نشر می‌دهند و توهینی بزرگ‌تر از این به «زن بودن» وجود ندارد.

شعار زندگی سر می‌دهند؛ اما همزمان با رفتارهای خشونت آمیز، زندگی‌ها را به خطر می‌اندازند. همزمان از حضور تروریست‌های وارداتی با حمایت صهیونیست‌ها، خوشحال می‌شوند و همزمان می‌گویند کار خودشان است. شعار زندگی سر می‌دهند و همزمان از صحبت‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که گفته است گروه اپوزیسیون در ایران درحال مسلح شدن با سلاح‌های وارد شده از کردستان عراق هستند؛ ابراز امیدواری می‌کنند. بعد که این افراد مسلح در غرب کشور دست به کشتار مردم عادی می‌زنند، می‌گویند کار خود نظام است. 

بولتون
بولتون: گروه اپوزیسیون در ایران در حال مسلح شدن با سلاح‌های وارد شده از کردستان عراق هستند

می‌گویند دغدغه ما اقتصاد است. اما هیچ‌گاه در هیچ تجمعی شعار اقتصادی سر داده نشد و اصنافت مختلف با آن‌ها همراهی نکردند. قطعا مولفه‌های اقتصادی، از لازمه‌های زندگی آسوده است. اما زمانی که به این افراد گفته می‌شود که راه حل اقتصاد، اصلاح است نه شورش، می‌گویند ما به دنبال براندازی هستیم؛ به هر قیمتی.

شعار آزادی سر می‌دهند؛ اما فقط کافی است کسی صرفا با آن‌ها هم نظر نباشد. او را با انواع اتهام‌ها و فشارهای روانی، تخریب می‌کنند. می‌گویند در انتخاب حجاب باید آزاد باشیم. اما اگر کسی در حجاب مانند آن‌ها عمل نکند، به او حمله می‌کنند. 

شعار آزادی سر می‌دهند اما همزمان به مغازه داران حمله کرده که چرا به دنبال کسب و کار و گذران زندگی عادی خود هستند.

در صفحات اینستاگرامی خود می‌گویند به دلیل اعتصاب سراسری، به مدت ۳ روز فروش نداریم. اما با مراجعه به دایرکت آن‌ها، مشخص می‌شود تمام برنامه فروش هایشان ادامه دارد و خبری ایز تعطیلی نیست.

تناقض


اعتصابات

می‌گویند ما دوستدار ایران هستیم. اما زمانی که در برلین تجمع می‌کنند، همه نوع پرچم تجزیه طلبی دیده می‌شود.

تجزیه طلبان

می‌گویند ما نگران مردم ایران هستیم. اما با وجود اینکه می‌دانند تحریم اقتصادی و دارویی، قبل از اینکه به حکومت ضربه بزند، به مردم آسیب می زند، برای تحریم بیشتر مردم ایران بیانیه می‌دهند.

می گویند ما به زنان نگاه ابزاری یا جنسی نداریم و دنبال عریان شدن نیستیم. اما به طور علنی هم از روابط جنسی به عنوان هدف خود می‌گویند، هم عریان شدن را نشان می‌دهند و هم زمانی که  کسی در خیابان عریان می‌شود، آن را به عنوان یک پیروزی در همه جا منتشر می‌کنند.

فساد

 به گزارش بی‌بی‌سی استناد می‌کنند که حکومت، جوانان را می‌کشد؛ اما همزمان می‌گویند بی‌بی‌سی برای خودشان است.

اگر پدر مهسا امینی بگوید دخترش بیماری زمینه‌ای نداشته، حرفش سند است. حتی اگر پرونده عمل مغزی دخترش و نامه او مبنی بر بیمار بودن مهسا موجود باشد.

پرونده مهساامینی

اما اگر پدر آیلار حقی بگوید فوت دخترش هیچ ربطی به اغتشاشات نداشته، حرفش پذیرفته نیست.

آیلار حقی

در حمله تروریستی اخیر به مردم عادی و ماموران در ایذه، در فضای مجازی به صراحت از مسلح بودن اغتشاشگران حمایت و ابراز خوشحالی کردند و بعد از آن که در این بین کودکی به شهادت رسید؛ گفتند کار خودشان است.

اتفاقات ایذه


تویت های دروغ


مهدی حاجتی

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
اونایی که دست به اغتشاشات و هر هرزگی میزنید و دم از آزادی میزنید با همتونم، اگه بر فرض محال نظام عوض شد و کشور مثل سوریه و دیگر کشورهای جنگ زده شد بدونید یقه ی تکتکتون و در قیامت که ول نخواهیم کرد و در دنیا به بلاهای سختی دچار خواهید شد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
چه عجب یک چیز منطقی تو این همه اخبار ضدو نقیض دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۲۰:۰۸ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
این زنهای که شعار زن زندگی سر میدهند ۶۰ درصدشان بی شرم ترین زنها هستند
France
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
شما درست نمیشید انگار
تا کی میخاید بجای شنیدن صدای مردم فقط ؟
این حرفاتون دیگه خریداری نداره
برای کی خبر میزنید؟
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۱:۴۳ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
جوونیم و بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
به خدا حالم از این شعار و نیتی که پشتش هست به هم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
سوده
۲۳:۵۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
نظرمن به اونور ابی ها شما تروریست هستین که از ایران فرار کردین وبه تل های معاند من وتو بی بی سی ایران نشنال ‌عربستان ملخ خور از کون ایران خور غلط می کنید بیاین ایران سوراختون می کنیم هر کی مرد باید نمی رفت عزا هم بی عزا دشمن عزا نداره منم مشکل دارم همین الان نه پول اجاره دارم نه خرید مایحتاج ولی عاشق ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
درود بر شرف شما با اینکه مشکل مالی دارید اما شرف فراوان دارید
مطمین باشید اگر شیطنت دشمنان ایران اسلامی نبود الان شما هم مشکل مسکن و مالی نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۲۳:۳۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
یه فکری هم به این شعار نویسای بی وجود کنید که شبا رو درو دیوار مردم دارن شعار چرت و پرت مینویسن
این بچه های ۵ ۱۰ ۱۵ ساله چپ میرن راست میرن شعار میدن با این فتنه ای که با این شعاراتون راه انداختید نتیجه اش شد این ترورییتای کومله و پ ک ک بیان تو خاک خودمون رومون اسلحه بکشن و غارت کنن همینو میخاستید دیگه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
پول سهامداران بورس رو پس بدین اغتشاشات میخوابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تو این وضعیت اعتراضات و اغتشاشات شرکت مخابرات در مورد تلفن ثابت اقدام به اخذ مبلغ ۱۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان کرده چه شما صحبت بکنی چه نکنی. و دلیلشون اینه که این مبلغ را هر ماه برای نگهداری خطوط تلفن هزینه می کنند. خوب شما پول خط رو گرفتید و در ازای داون سرویس به مشتریان دارید پول می گیرید. چرا وقتی صحبت نکردیم باید پول بدهیم؟ خیلیا خبر ندارند ولی روی قبضشون افزایش قبمت اعمال شده. انصافا این مملکت جز فشار بر مردم و تنگ تر کردن سفره مردم هیچ کاری نکرده. موافق اغتشاش نیستم ولی وقتی اعتراض جواب نمیده چاره چیه؟ لطفا پخش کنید باشگاه خبرنگاران . لطفا صدای مارا به گوش مسوولان برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
ما همه حرفهای شمارو بدون سند قبول میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۰:۲۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اعتراض بجا حق است ولی مرگ بر اغتشاشگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اینها خیلی خطرناک هستند. هر جا باشند اونجا ناامن خواهد بود پس باید جلوشون به شدت ایستاد وگرنه مردم رو آزار و اذیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اینها خیلی خطرناک هستند. هر جا باشند اونجا ناامن خواهد بود پس باید جلوشون به شدت ایستاد وگرنه مردم رو آزار و اذیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چرا اینجا فقط یکجور نظر هست؟؟؟ تائید نمیشه؟ ازادی بیان نیست؟؟؟ فیتلر میشه؟؟ یا سانسور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
سانسور میشه. خوشت اومد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
قانون اساسي مطالعه شود ريشه كلمات روشن مي شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
جالبه که زن زندگی ازادی مجموعش میشه ازاذی در پوشش و این برای زن شاید مهم نباشه ولی انگار برای مردای هیز و بی غیر عالیه چون ۹۸ درصد گویندگان این شعار مردن خخخخخخخخ
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
نبین کی میگه ببین چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
در حواب به ناشناس 15:20
استقلال آزادی جمهوری اسلامی
با درک و فهم تحلیلش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
همسایه ای دارم که خانوادگی فاسد و هیض هستند چه مادر خانواده و چه پدر خانواده و چه پسرهای خانواده. دختر هم ندارند.
Lithuania
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
این همه قصه نگید، هر کس حق داره آزاد باشه. لا اکره فی الدین.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
نـــبـــاش درپــی آزار و هـــرچـــه خــواهــی کــن کــه درشــریــعــت مــا غــیــرازایــن گـــنـــاهـــی نــیــســت
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۵۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
معنی لا اکراه فی الدین اونی نیست که شما برداشت کردی. اینا قصه نیست . اینا یعنی معیارها و خط قرمزهاتو مشخص کن . فکر کن و بسنج تبعات شعاری که بعضیا رست میکنن تا جو بدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تو که قرآن می خونی، بقیه آیه را هم می خوندی تا مدیون خدا و خلق خدا نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اینها قصه نیست. فلسفه است. اما متاسفانه شما متوجه نمیشوید.
شما تا چه حد آزاد هستید؟ تا حالا اصلا به این فکر کردید که حتی خود انسان میتواند مانع آزادی خودش شود. اما منظور از این آزادی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۵۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
ناشناس 15:16
شریعت تو کدام است ، که طریقت ما فرمان به قتل آن دارد
وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ
و با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد و بس، و اگر (از فتنه) دست کشیدند (با آنها عدالت کنید که) تجاوز جز بر ستمکاران روا نیست.
خر فهم شدی یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
سختی کشیدن زیاد باعث اعتراض میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
البته تمام شدن صبر وتحمل دربرابر سختیها باعث شکل گیری اعتراضات میشود.مثلاًدرکشوری که سطح استاندارهای زندگی بالاتراست شایدمسائلی که درکشورهای دیگه کم اهمیت جلوه میکند! برای آنها مطالبه ای بحق وضروری است! چراکه نبودآن ازحدآستانه تحمل این بندگان خدا گذشته است. وباید دست به اعتراض وشکایت بزنند. یک دهم مشکلات ایران اگربرای کشورهای مرفه ایجاد میشدخدامیداند چه قیامتی که بپانمیشد.خدایی ایرانی صبر وتحمل خیلی بالایی داردونبایدمسئولین ازاین استقامت مردم خدایی نکرده سوءبرداشت!! داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۵۹ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
بسیار درست گفتی
این 2 ماه ، مردم با غیرت ایران ، سختی و رنج زیادی از اراذل و اوباش بی غیرت تحمل کردند و آستانه ی صبرشان به سر آمده.
پس ای حرامیان و حرامزادگان ، سوگند به خدای محمد و علی ، اگر هرزه گی و لاقیدی را تمام نکنید ، تمامتان می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چرا اینتر پل یا پلیس بین الملل ایران کسانی مثل مسیح علی نژاد یا مریم رجوی و کسانی که فرزند های مردم را از دیگر کشورها هدایت کردند و باعث مرگ بسیاری از مردم شده اند در پلیس بین الملل پرونده تشکیل نمیدهد چون انها هم قاچاق انسان انجام میدهند و هم قاچاق مواد مخدر برای اینگونه افراد باید پرونده قضایی تشکیل شود و کارکنان و عوامل گروهک تروریستی منافقین و ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی پرونده قضایی بین المللی برایشان تشکیل شود و برای قتل عام مردم و جوانان تحت تعقیب قضایی قرار گیرند و در صورت دستگیر شدن تحویل ایران برای محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
درسیستم سرمایه داری صحبت ازسود وزیان است.اگرعملی واقدامی چه خوب وچه بد! تضادمنافعی ایجاد نکند!مسلماً هزینه ای صرف نمیکنند برای جلوگیری ازآن. چقدرازهمین افرادی که ازکشورتوسط این جریانات تروریستی ( که البته بعنوان تروریسهای خوب برای قدرتها!!) وانحرافی خارج میشوند حامل سرمایه ویاحتی فکروایده واطلاعات هستند. مهاجرت این افراد ازکشور وپناهنده شدن وجبهه گیری برعلیه وطنشان بهانه های خوبی به کشورهای حامی تروریست میده که ایران راتحریم کنندوپول ملی کشورراضعیف کنند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بنده هم از عملکرد مسئولین ناراضی هستم // ولی اینم هم نشد شعار // واقعا خجالت اوره
اخه این شعار به زندگی حیوانی نزدیکتره تا انسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
کسانیکه به اسم زن ،ایران را به اتش کشیدند ،نا امن کردند مردم و محافظان مردم را سر بریدند و اتش زدند و در اخر حرم شاهچراغ را به گلوله بستند ،افرادی لا اوبالی ، بی مسئولیت ، ولگرد و پول پرستند که بخاطر چند میلیون تومان اینده خودشان را تباه میکنند ، اینها کسانی هستند که پدرو مادر و خانوادهایشان هم از انها خوششان نمی اید ، چون سربار و مزاحم خانواده و ملتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن بهانه است فقط برای از بین بردن مردم هستن از جامعه اسلام و قرآن کریم نماز میترسند مردم که قران و نماز میخواند به دنبال اعمال نامشروع نمی رود و جادو تأثیر براین افراد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
احسنت. از پیام های این افراد معلوم که میخوان جامعه رو فاسد کنن. دلم میخواد از پسرا دلبری کنم!!!!!!!!! خانواده ها از هم بپاشن و تباهی
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۵۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
پشت پرده این شعار جز بی ناموسی و ناموس فروشی و خودفروشی و رفتار داعشی داشتن در خیابانها نیست
انانکه چادر از ناموس مردم کشیدند و سر بریدند و با اسلحه و شمشیر و چاقو ترور کردند بدانند با این رفتارها ناموس خود را دو دستی تقدیم غرب میکنند
ولی کور خواندند این دفعه با پهپاد و موشک تروریستهای مزدور داخلی را به هلاکت خواهیم رساند ،مرگ بر تروریستهای حرامی و غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۰۳ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
اگر قرار به آشوب باشد ، آتش به اختیار عمل می کنیم. جسد منحوس و سلاخی شده ی حرامیان را بر در لانه هایشان به قلاب آویزان می کنیم. اینجا ایران اسلامی ست نه سوریه یا عراق و افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بخدا در این مدت دیگه حالم بهم می خورده از این عوامل اغتشاشگر و همدستان داخلی و خارجی اینها
اونقدر بدبخت و حقیر و بی صفت و احمق هستند که دیگه فکر نکنم آدم بشن

درود بر ملت عزیز ایران و مسئولین زحمت کش واقعی آن و رهبر عزیزم
-
احمد
۱۳:۴۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
میگم از خودتون نمیپرسید زن تو ایران آزاد تره یا تو عربستان؟
نمیپرسید توی غرب زن رو تو ویترین میگذترن یا توی شرق؟
نمیپرسید توی تاریخ حتی 1 مورد بیارید که انگلیس منافع ملت ایران رو خواسته باشه؟
باید بهشون بگیم
به فرض محال فرض کنید پیروز شدبد اونوقت دوستان و حامیان غربی و عربی و عبری براتون کف و سوت میزنن و دعوتتون میکنن به برپایی یک انتخابات آزاد و دموکراتیک مثل افغانستان آباد و لیبی پیشرفته
شما اصلا خلاء قدرت میدونید چیه؟
تو یه ساختمان ستون اصلی کمی فضاتون رو گرفته
دارید به ستون میزنید که فضا گیرتون بیاد؟ خوب اونوقت دیگه زندگی ای ندارید که بخواهید درش آزاد باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آیا از خود نمیپرسی که رفاه اقتصادی و معیشتی در سوئیس بیشتر است یا ایران؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
در پاسخ به ناشناس 19:18
به نام خدا
در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
کاری به چرت و پرت شما ندارم ولی خوب بود به شعارهایی که این انقلاب بر پایه اون بوجود آمد دقت میکردید که جز فریب مردم برای همراهی با شما چیزی نبود و صد در صد ضد آن عملکردید و تا توانستید منابع و ثروت این مملکت را چپاول کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اینکه برخی مسئولین (مثل خاوری) متاسفانه فریب دشمن را میخورند و اختلاس میکنند دلیل نمیشود همه را به یک چشم ببینیم. پولهایی که خاوری برده الان در کدام کشور است؟چرا دولت آن کشور،خاوری را به ایران تحویل نمیدهد اما از جریانات ضد ایرانی حمایت میکند؟همانگونه که در زمان پهلوی هم نخست وزیر وطن پرستی سرکار آمد اما با کودتای امریکا برکنار شد و نخست وزیر های بعدی همه دست نشانده بودند که هر چه امریکا میخواست به عنوان قانون به مجلس میبردند و تصویب میکردند. مساله این است نباید به خارجی ها اجازه دخالت داده شود. هر کس به هر دلیلی که اعتراض میکند نباید در زمین دشمن بازی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
باید اسید رو با سرب داغ مخلوط کنند و بریزند تو حلقوم این آشوبگران، اغتشاشگران، فتنه گران و اراذل و اوباشِ نطفه حرام. اینها از صبر مردم سوء استفاده کردند. به حساب تک تک آنها رسیدگی خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۱۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
اسید با سرب داغ ؟؟؟
حیف هزینه
گودال آهک کافیست
Iran (Islamic Republic of)
Rasoul
۱۲:۴۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
نظرات بحق رو نمیذارید.نترسید از yjc اخراجتون نمیکنن.البته زودتر اخراج بشید بهتره قبل از اینکه محاکمه بشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تو میخوای محاکمه کنی؟ رهبرتون کیه؟ مسیح علینژاد میخواد محاکمه کنه یا مریم رجوی؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن از نظر آنها (اغتشاشگران) یعنی فحشا و روابط حرام ، زن یعنی کالایی برای استفاده کردن در همه جا و همه زمانها و سپس به دور انداختن زنان - زندگی یعنی لاابالی گری ،بی مسئولیتی و بی بند و باری - آزادی یعنی توهین به مقدسات، نفی قانون، هرج و مرج و آدم کشی و در یک کلام تجزیه ایران اسلامی . که البته به خواست خداوند و امام عصر (عج) همه را به گور خواهند برد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
جالبه که وقتی میگی میخوان لخت بشن گارد میگیرن... خب اگر غیر از اینه شعارتون رو عوض کنین.... این شعار معنایی جز لخت شدن نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن و آزادیش رو برای زندگی خودشون میخوان. والله تا حالا هیچی جز عفت و حیایی که با تربیت مادرم به من رسیده مانع از این نشده که فاحشه نشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
ایمان عدالت پاکی
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۲:۳۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن هرزگی آزادی اینا همینو میخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن هرزگی بردگی
Iran (Islamic Republic of)
محسنی
۱۲:۳۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
منظورشون زن زندگی آزادی ایدزی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن حجاب افتخار. اما بعضی‌ها بدنبال هرزگی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
به قول امام خمینی شما وکیل مردمید کفیل مردم نیستید باید به خواست مردم احترام بزارید هر چند به ضرر مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۰۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
منظور امام زیر پا گذاشتن احکام اسلام که نبوده تا جایی که منافاتی با قرآن و حکم اسلام نداشته گفته، بفهم اینو!!! پس امام بیکار بود اینهمه مبارزه کنه؟بفهم اینو !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
حرفتون خیلی خنده دار. اون عده از زنان که زندگی به سبک عده ای از زنان غربی میخواهند که برهنه در خیابان حاضر شوند برقصند و فساد کنند بسیار کم است. پس اتفاقا جمهوری اسلامی به خواست اکثریت زنان عمل میکند و مانع از ترویج بی بند و باری میشود.این خیل زنان اگر نبودند و فرزندان و پاره تنشان را به میدان دفاع مقدس نمیفرستادند الان اثری از ایران نبود.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۲۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
به قول امام خمینی : منافقین بدتر از کفار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
استفاده وتحلیل و تفسیر آبکی والکی ممنوع
امام موضع شفاف داشتند و مخاطبشون هم معلومه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
یه مشت نادون عقده ای عقب افتاده که این شعار رو ساختن و حمایت می کنن. دختران بعضا بی سواد که چشمشون تا نوک دماغشون رو می بینه از این شورش حمایت می کنند و الان طوری شده که دیگه تو خیابون هم چندتا از این دخترا دو می بینی که دستمال سرشون نیست و به خیال خودشون الان آزاد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
در پاسخ به ناشناس 13:19
شما الان هم کور هستید.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خب این مقاله دارای تناقضاتی است اول اینکه همه ما از زن آفریده شده ایم اگر زن نبود ما مردها هیچ وقت رنگ این دنیا و زندگی رو نمیدیدیم . زن زندگی آزادی به این معنی نیست که هر کس هر کاری دوست داره در خیابان انجام بده در خود آمریکا اگر شما برای خانمی مزاحمت ایجاد کنید پلیس شما رو دستگیر خواهد کرد مشروب هم نمیتونید در حین رانندگی مصرف کنید قانون در دنیا برای همه چی نوشته شده خب حالا در کشورمون ایران وقتی جوانی مشکل مالی و اقتصادی داره و نمیتونه ازدواج کنه با غریضه جنسی خودش باید چیکار کنه؟ شما بگید ؟ آیا نباید جایی باشه که جوان که شهوت زیادی داره بره اونجا خودشو تخلیه کنه بیاد بیرون ؟ اونم بصورت بهداشتی و کاملا کنترل شده چرا قبول نمیکنید که باید یک مقدار آزادی رو به کشور بیارید که هر کس هر جور که دوست داره زندگی کنه ؟ما انسانها متفاوت فکر میکنیم کشورمون دارای مشکلات زیادیه اعم از فرهنگی سیاسی اقتصادی و اجتماعی که باید به تک تکشون بصورت ریشه ای راه و حل پیدا کرد با جنگ و کشتن و تخریب کردن چیزی درست نمیشه باید فکر عاجلی کرد تا دیر نشده و اوضاع از این بدتر نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
عزیز خدا راه کارشو گذاشته شما غرب زده ها خیلی پاپ تر کاتولیک شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
یاور درینگه دنیا (شایدم آیدی ازآنجا) ! زن زندگی آزادی (بی تعصب) سه تاش یکی است! زن به معنای زایش وزندگی است ومرد به معنای مرگ! وزنی که زایشی باعشق وآرامش وآزادی ( بدون ترس واجبار ودلمردگی!) داشته باشد میتواندعشق وآرامش وآزادی وآزادگی را دردامان خود به فرزندش انتقال دهدوفردی عاقل وعاشق وهدفمند ومستقل وخودساخته به جامعه تحویل دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
حرفهای خودتم که تناقض داره!!! از اون طرف میگی"زن زندگی آزادی به این معنی نیست که هر کس هر کاری دوست داره در خیابان انجام بده در خود آمریکا اگر شما برای خانمی مزاحمت ایجاد کنید پلیس شما رو دستگیر خواهد کرد" از طرف دیگه میگی"چرا قبول نمیکنید که باید یک مقدار آزادی رو به کشور بیارید که هر کس هر جور که دوست داره زندگی کنه ؟" اگر هر کس هر جور که دوست داره زندگی کنه پس قانون یک کشور تکلیفش چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خخخ بالاخره مرغ اول بود یا تخم مرغ؟ عجب مثال مسخره ای زدی چه ربطی داشت. اول مولکول‌های بدون اعضای داخلی بود که فقط غشاء داشتن و نوعی سلول اولیه حساب میشدن. نمی خوای مثل اونا رفتار کنی؟ :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
لطفا مزخرفات نبافید. برادر خود من نه کار درست و حسابی داره نه درآمد درست و حسابی، اما با دختری ازدواج کرده که با کم و کسر زندگیش کنار میاد. اتفاقا در سن کم هم ازدواج کرده. پدرم هم کارگر و نمیتونه از لحاظ مالی حمایتش کنه. اما ما ایمان داریم اعتقاد و باور داریم. بهش اجازه ندادیم دنبال گناه بره و براش دعا کردیم که در دام شیطان نیافته و کاری هم از دستمون برمی اومده انجام دادیم.رهاش نکردیم. اونی که بخواد دنبال گناه بره میره فشار اقتصادی باشه یا نباشه براش فرقی نمیکنه. اونی هم که نخواد دنبال گناه نمیره با هیچ فشار اقتصادی چون میدونه یدونه یا خدا بگه خدا همه مشکلاتش و حل میکنه. برو عمو بگو من میخوام گناهای خودم و توجیه کنم فلسفه نباف. این توجیهاتت رو خدا هم نمیخره مطمئن باش
در ضمن اسلام براش راه ازدواج موقت هم قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اقیانوس کہ طوفانی میشہ ھر چی آشغال دارہ میریزہ بیرون بعد طوفان بری ساحل میبینی پر زبالہ ست و لاشہ مردہ اقیابوس نگاہ کنی زلال زلال شدہ
تو این طوفانھایی کہ بہ پا میشہ خیلی ھا تینت و ذات پستشون نمایان میشہ
اعتراض و بعد گفتگو و حل مشکل بہ جای خود
اینا جیر خور و مزدور اربابشونن اون اگر بگہ ناموستونم باید بہ حراج بزارید اینا میزارن چون مال حرام کہ میخوری اول از خودت شروع میکنی
وگرنہ حملہ نمیکنن بہ ی خونہ کہ توش مردی نیست وبا ناموس مردم ھر کاری خواستن بکنن
نہ زن و بچہ می شناسن نہ پیر و جوان
اینا پست تر از دشمن خارجی ھستن
از این منافقین جیرخور و پست متنفریم
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۴۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
#زن-حجاب-افتخار
Iran (Islamic Republic of)
m2v
۱۰:۱۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
پس به قول چاووشی : این مردم (تو خیابون )چی میخوان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی افسار فکر و عقل بعضی آدم ها دست خودشون نیست و دائم گوششون به فلان سلبریتی مرفه بی درد یا شبکه های معاند هست نباید توقع بیش از این داشت! هر موقع خودت توانستی تصمیم بگیری و خودت با منطق خودت فکر و تحلیل کنی اون موقع نظرت ارزش دارد! وگرنه تا صبح روز قیامت بگو فلانی پس چی میگه، اون یکی پس چی میگه؟ تو اصلا از گذشته و شیوه زندگی این افراد خبر داری که بر چه اساسی فکر می کنند! افراد داخل یک خانواده هم از نیت واقعی هم اطلاع ندارد بعد تو با دو تا پیام تمام فکر و عقلت رو میدی دست یک آدمی که اصلا معلوم نیست نیتش چی هست! اینکه میگن مطالعه کنید و اطلاعاتتون رو بالا ببرید برای همین هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
در پاسخ به این پاسخ دهنده اول چرا چرت و پرت میگی کوری اینهمه سو استفاده از اسم اسلام رو نمیبینی اینهمه غارت و مافیا که هر روز گلوی مردم رو فشار میده نمیبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن کالا ابزار محوری شعار این افراد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
البته کور باشد ان که نفهمد منظور زن زندگی هرزگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
واقعا هم همینطوره اینها دنبال بیناموسی هستند این تروریستهای غربگدا
France
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
ببین دیگه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
همیشه زدن حرف درست و حق فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن
۰۹:۳۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
مقاله جالب بود ولی بزرگترین ضعف آن نامیدن جنبش برای یک شورش مافیایی و داعشی است. تجمع چند عنصر مزدور و چند نفر فریب خورده جنبش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۹:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
این خیالات را به گور می برند شاید این چند روز هرکار دوس داشتن کردن ولی کار بجایی نمی برن،الان همشون رو دارن میگیرن من جمله بازیگرای وطن فروش،ازین اتفاق ها سالهای بعد هم بوجود میاد همونطور ک در سالیان گذشته هم بوجود اومد و تموم شد باید نظام راه کارهایی بوجود بیاره برای همچین روزهایی،ملتی ک خون شهید پاش ریخته شده بلطف خدا پابرجا می ماند،روضه امام حسین تنش خونده شده انشاءالله ک بسلامت بدست امام مهدی داده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
اسم شهدا هم برای شما هم شده سو استفاده ابزاری !شهدا رفتن ولی یک مشت خائن شدن مسئول دارن روز به روز وضعیت ایران و ایرانی و خراب تر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد از تبريز
۰۹:۰۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بلاخره شعار زن ،زندگی،آزادی رمز گشایی شد.
آمریکا وغرب میخوان اول غیرت مردان ایرانی را بگیرن بعد جمهوری اسلامی را بدون هیچ مقاومت مردمی باصطلاح ساقط کنن. مردان بی غیرت حامی زنان لختی چنین میگن و فریاد میزنن:
زن، یعنی زن ها و زن من لخت وعریان باشن
زندگی ،یعنی زندگی کنن در خیابان و...
آزادی ،یعنی آزادی باشه تا علاوه بر من همه از بدنش لذت برده و استفاده کنن.!!
♦️ یعنی یک خانواده تماما بی غیرت وبی تعصب باشه .خاک بر سر چنین مردف زن ،جوان ودانشجوی بی عقلی که کور کورانه لقمه های تهیه شده توسط کانالهای غربی معاند انترشاشي (اينترنشنال) را بلغور میکنن. ننگ ونکبت از این شعار نسخه پیچ شده آمریکایی_ صهیونیستی میباره
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۴۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
شاید باشن افرادی که غیرت و تعصب براشون بند بودن و نبودن یه روسری باشه ولی نجابت و اخلاق اکثر مردم این کشور خیلی ریشه دار تر از اونه که با چنین امور مضحکی از بین بره.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۵۰ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
یاشاسین ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره
می خوهند تاریخ را با تجربه اندولوس تکرار کنند و با این شیوه مسلمانان را خلع سلاح کنند....
حتما تاریخ اندولوس را مطالعه بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
زن زندگی آزادی = فحشا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
لیاقت امنیت و آرامش ندارن ک
لعنت بر دشمن منافق خائن وطن فروش نامسلمان احمق
چقدر احمق و ساده هستین ک فکر میکنین این آشوبگران مردم عادی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
لطفا بدون بصیرت و آگاهی و سواد لازم نظر ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
ناشناس ۱۱:۵۱
هم بصیرت داریم و آگاهی و سواد هم هست
شما نمیکشی بشین سرجات نظر نده و نظرات هم نخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آفرین اینا میخوان لخت بیان توی خیابون خواستشون از آزادی فحشا و فساده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
متاسفم براتون
آخرین اخبار