فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی رسالت همگانی است

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری گسترده با آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها از برنامه‌های گسترده این شرکت برای فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز خبر داد.

جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه، فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی رسالت همگانی است، گفت: گاز طبیعی منبع اصلی در سبد انرژی خانوار‌ها است، از این رو برای اینکه با محدودیت مصرف مواجه نشویم و همه به اندازه نیاز واقعی و منطقی از این انرژی سهیم باشیم، باید الگوی مصرف را رعایت کنیم.

وی، با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ مصرف گاز طبیعی، گفت: تقاضا داریم علاوه بر منازل مسکونی، تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی، مساجد و... با رعایت نکات ایمنی و مصرف منطقی درتوسعه فرهنگ این مهم سهیم باشند.


بیشتر بخوانید


سلیمیان افزود: خوشبختانه تعامل مناسب بین شرکت گاز استان و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است و توانسته‌ایم مشارکت‌های زیادی را در این زمینه جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید برضرورت فرهنگ سازی مصرف صحیح انرژی از سنین پایه، گفت: در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف گاز، یکی از موثرترین روش‌ها استفاده از بستر مدارس و دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند همیاران خوبی برای مصرف انرژی باشند و افزایش آگاهی مشترکین گاز در زمینه مصرف بهینه گاز می‌تواند حفظ و صیانت از این سرمایه ملی و همچنین کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی را به دنبال داشته باشد.

سلیمیان، گفت: این آموزش‌ها مشتمل بر آشنایی با شماره امداد ۱۹۴ برای تماس در مواقع ضروری، آشنایی با اقدامات ایمنی در هنگام انتشار بوی گاز در محیط منزل، آشنایی با نحوه صرفه جویی در مصرف گاز، آشنایی با اصول کلی ایمنی مصرف گاز و ... است.

وی در پایان بیان کرد: این شرکت با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان اقدام به آشناسازی دانش آموزان با مباحث مصرف ایمن و بهینه گاز می‌کند. همچنین شهرداری‌های استان نیز با نصب تابلو‌های شهری و جاده‌ای در زمینه رفتار شهروندی اقدام به فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز می‌کنند.

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.