هیئت اقتصادی خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عازم شهر هرات کشور افغانستان شد.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در پایانه مرزی دوغارون تایباد در مصاحبه با خبرنگاران گفت:مسائل مربوط به تجارت، حمل‌ونقل، صادرات سوخت، پایانه‌های مرزی و گمرکات محور‌های اصلی بازدید‌ها و جلسات مسئولان خراسان رضوی و هرات خواهد بود.

او افزود: امید است که این سفر و گفتگو‌ها منجر به روانسازی مبادلات ترانزیتی ایران و افغانستان در مرز زمینی دوغارون شود و سطح مراودات تجاری میان دو کشور افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: گفتگو‌ها و تبادل نظرات باعث می‌شود به یک نقطه اشتراکی در موضوعات دست یافت و بر اساس آن‌ها بتوان راه‌حل‌های قابل اجرا برای مسائل تعریف کرد.

چمندی بیان کرد: در این سفر کاری دو روزه، چهار کارگروه متشکل از ۱۲ نفر از مدیران نهاد‌های اقتصادی خراسان رضوی به هرات افغانستان می‌آیند.

او تصریح کرد: در گذشته هم هیئت‌های اقتصادی بلندپایه‌ای از افغانستان به ایران آمده اند که تصمیمات گرفته شده آن‌ها هم در این سفر بررسی و پیگیری خواهد شد.

فرماندار تایباد، مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، ناظر گمرکات، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، چمندی را دررسفر به هرات همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.