انویدیا برای ساخت یک کامپیوتر ابری غول پیکر با مایکروسافت همكاری می کند.

شرکت انویدیا که یک شرکت طراحی تراشه و کامپیوتر آمریکایی است، اعلام کرده که در حال همکاری با شرکت مایکروسافت برای ساخت یک کامپیوتر "بسیار بزرگ" برای انجام کارهای فشرده محاسباتی هوش مصنوعی در فضای ابری است.

این رایانه با هوش مصنوعی بر روی ابر Azure مایکروسافت با استفاده از ده‌ها هزار واحد پردازش گرافیکی (GPU) کار خواهد کرد. در حالی که انویدیا از اعلام ارزش این معامله خودداری کرده است؛ اما برخی منابع گزارش داده اند که هر واحد چیپست A100 حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و H100 بسیار از این قیمت ها گرانتر خواهد بود.

ایان باک، مدیر کل انویدیا گفت: ما در این نقطه عطف هستیم که هوش مصنوعی وارد شرکت می شود و دریافت خدمات مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی به امری واقعی تبدیل می شود.

علاوه بر فروش تراشه ها به شرکت مایکروسافت، انویدیا اعلام کرده است که با این غول نرم افزاری و ابری برای توسعه مدل های هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد.

باک گفت: انویدیا همچنین مشتری ابر هوش مصنوعی مایکروسافت خواهد بود و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی را روی آن توسعه می دهد تا خدماتی را به مشتریان ارائه کند.

رشد سریع مدل‌های هوش مصنوعی مانند مدل‌هایی که در پردازش زبان طبیعی استفاده می‌شوند، تقاضا برای زیرساخت‌های محاسباتی سریع‌تر و قوی‌تر را به شدت افزایش داده و انویدیا گفته است Azure اولین ابر عمومی خواهد بود که از فناوری شبکه Quantum-2 InfiniBand با سرعت 400 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند.

این فناوری شبکه سرورها را با سرعت بالا به هم متصل می کند که این موضوع مهمی است؛ زیرا کار محاسباتی با هوش مصنوعی به هزاران تراشه نیاز دارد تا در چندین سرور با هم کار کنند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار