مجری طرح‌های ملی روستایی شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات آبرسانی به ۵۳ روستا و شهر سردشت شهرستان لردگان از چشمه آتشگاه به زودی کلید می‌خورد.

غلامرضا بابایی اظهار داشت: عملیات ساخت این طرح از اعتبارات محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۱ و اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون برای انجام این طرح در حال امضای قرارداد با قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی (ع) هستیم.

بابایی اضافه کرد: علاوه بر این طرح در ادامه طرح‌های محرومیت‌زدایی و آبرسانی به روستا‌های چهارمحال و بختیاری طرح آبرسانی به ۴۰ تا ۵۰ روستا در شهرستان‌های مختلف از جمله خانمیرزا، لردگان، کوهرنگ و کیار در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد که قرارداد آن در سال ۱۴۰۲ امضا می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در آبان ماه سال ۱۴۰۰ جهت آبرسانی به روستا‌های چهارمحال و بختیاری قراردادی با قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی (ع) امضا و طی آن عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۴ روستا با مبلغی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در استان آغاز شد.

بابایی عنوان کرد: این ۴۴ روستای محروم استان در پنج شهرستان و در قالب ۹ طرح طی ۳۰ ماه از آغاز عملیات ساخت دارای شبکه آبرسانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: این ۹ طرح شامل مجتمع آبرسانی خانمیرزا، مجتمع‌های آبرسانی سرتَنگ محمود و آبشاران علیا سفلی در شهرستان کیار، مجتمع‌های آبرسانی دهنوگودرز و اوره بارز و روستای شیرمرده در شهرستان لردگان، مجتمع دهناش بازفت و روستای گِل سرخ در منطقه شهریاری شهرستان کوهرنگ و روستای لُشتَر در شهرستان اردل است.

بابایی تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات ساخت مجتمع‌های آبرسانی خانمیرزا، دهنوگودرز و اوره بارز، دهناش بازفت، سرتَنگ محمود فعال است و عملیات اجرائی مابقی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه ۱۸ هزار و ۳۴۰ نفر از مردم روستانشین استان از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: هم‌اکنون به لحاظ فیزیکی طرح ۲۷ درصد پیشرفت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.