از ابتدای طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی با مکانیزه در خراسان رضوی بیش از ۴ میلیون شناسنامه برای افراد واجد شرایط و بالای ۱۵ سال صادر شده است.

غلامحسین قنبری مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: در مشهد نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ شناسنامه مکانیزه صادر شده است که ۷۱.۷ درصد کل شناسنامه‌های در دست مردم را در این کلان شهر به خود اختصاص داده است.  

او با اشاره به اینکه انتخاب نام یکی از مقوله‌های مهم برای هر فرد هست که نیازمند کار فرهنگی است افزود: در ۷ ماهه اول امسال در خراسان رضوی اسامی به ترتیب برای پسران امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین بود. و برای دختران فاطمه، زهرا، رستا، زینب، حلما نیز در استان  پنج نام برگزیده بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص میزان ولادت در استان ادامه داد: در هفت ماهه اول امسال میزان ولادت در استان ۵۹ هزار و ۷۶۲ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ و نیم درصد کاهش داشته است. در مشهد نیز میزان ولادت در این مدت ۳۲۵۹۵ در این کلانشهر بوده است. میزان وفات نیز در خراسان رضوی ۱۹۳۳۰ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافته است.

غلامحسین قنبری بیان کرد: جمعیت واجد شرایط کارت ملی هوشمند در استان ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر است که از این میزان ۴ میلیون و ۷۸۶ هزار نفر نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود درخواست کرده اند. اما تاکنون ۵۳۵۱۳ نفر نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود درخواست و اقدام نکرده اند.  

او تصریح کرد: در حال حاضر دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مرکز ارائه دهنده کارت ملی هوشمند هستند که در استان ۱۰۹ دفتر و در شهر مشهد ۵۳ دفتر کار‌های خدمات مربوط به کارت ملی هوشمند را ارائه می‌دهند.

مدیرکل اداره ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان تاکید کرد: سامانه سهیم به عبارتی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان، در شهریور امسال همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور وزیر کشور رونمایی و به بهره برداری رسیده است. سامانه سهیم، پنجره واحد ارائه خدمات ثبت احوال کشور است که ۹ خدمت به مردم از طریق این سامانه قابل ارائه است و در آینده خدمات و کاربرد‌های آن توسعه پیدا می‌کند.  

قنبری اظهار کرد: هدف از راه اندازی سامانه سهیم ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری، افزایش سرعت در ارائه خدمات، تعامل با مراجعین و متقاضیان دریافت خدمات، در دسترس بودن خدمات برای ایرانیان، کاهش هزینه‌ها و کاهش تبعات ناشی از مراجعات حضوری مردم است. افراد می‌توانند از طریق آدرس الکترونیکی sahim.sabteahval.ir به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) وارد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار