مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافت گفت: خانه خلاق صنایع‌دستی در خانه تاریخی ایرانمنش شهرستان بافت ایجاد می شود.

علی نجفی‌نژاد  گفت: با توجه به اینکه خانه ایرانمنش، یک بنای تاریخی است و شرایط لازم را برای احیا و تغییر کاربری دارد؛ بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد خانه خلاق صنایع‌دستی باشد که مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان و فرماندار شهرستان بافت نیز در این زمینه هم عقیده بودند.

او افزود: اعتبار مورد نیاز برای مرمت و تبدیل این بنای تاریخی به خانه خلاق صنایع‌دستی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به کرمان تامین می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این خانه، توسعه و ترویج صنایع‌دستی این شهرستان است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم هنرمندانی را که از خلاقیت لازم در حوزه صنایع‌دستی بهره می‌برند، شناسایی کرده و در عرصه‌های ملی از آن‌ها استفاده کنیم.

او تاکید کرد: خانه‌های خلاق، می‌توانند از طریق آموزش تخصصی و مستمر، مسیر رشد هنرمندان صنایع‌دستی را هموارتر کنند.

نجفی نژاد  گفت: شهرستان بافت، دارای یک روستای ملی صنایع‌دستی است که در آن گلیم بیدکردوییه تولید و عرضه می‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری دست‌اندرکاران این شهر ملی را به شهر جهانی تبدیل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار