آیین‌نامه نمای ساختمان‌های شهر اراک مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و ابلاغ شد.

علی‌اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک از تایید آیین‌نامه نمای ساختمان‌های شهر اراک و ابلاغ این آئین نامه خبر داد.

غفاری گفت: آیین‌نامه نما در شورای اسلامی شهر جمع‌بندی و به کمیسیون ماده ۵ فرستاده شد که با تغییرات جزئی مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و در حال حاضر برای اجرا در ساختمان‌های جدید به شهرداری و نظام مهندسی ابلاغ شده است.

او با اشاره به استفاده از نما‌های غیر استاندارد و سنگین غربی و اروپایی در بسیاری از ساختمان‌های شهر اراک، افزود: با این اقدام ساختمان‌های جدید با نما‌هایی استاندارد و مطابق با اصول و ضوابط مطرح شده در آئین‌نامه نما احداث می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: در ساختمان‌های قدیمی‌تر که نما‌های سنگینی دارد هم مالکان ملزم هستند تغییر نمای ساختمان خود را زیر نظر مهندس محاسب و با تأیید او انجام دهد و مهندس محاسب باید تشخیص دهد که اسکلت فعلی ساختمان تحمل بار نما را دارد یا ندارد.

او با بیان اینکه این امکان وجود ندارد که مالکان تمام ساختمان‌های قدیمی را ملزم به تخریب نمای ساختمان کنیم ادامه داد: تخریب نما‌ها باید به تدریج انجام شود و بازسازی تمام ساختمان‌ها هم با رعایت اصول این آئین‌نامه انجام خواهد شد.

غفاری تصریح کرد: در همین راستا کارگروه ایمنی در سازمان آتش‌نشانی تشکیل شده است و یکی از مباحثی که در این کارگروه دنبال می‌شود، شناسایی ساختمان‌های دارای نمای سنگین و ناایمن است.

او گفت: اگر ساختمان‌هایی وجود داشته باشد که بتوان با رایزنی با مالکان و مجموعه‌های دولتی نمای آن‌ها را بازسازی کرد، در این جهت نیز اقدام خواهیم کرد، چرا که جان انسان‌ها از هر چیز در مجموعه مدیریت شهری مهم‌تر است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: آئین‌نامه نما در شورای اسلامی شهر جمع‌بندی و به کمیسیون ماده ۵ فرستاده شد که با تغییرات جزئی مورد تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و در حال حاضر برای اجرا در ساختمان‌های جدید به شهرداری و نظام مهندسی ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار