هفته گذشته شورای حکام آژانس قطعنامه‌ای ضد ایران تصویب کرد؛ اتفاقی که شاید بار دیگر مستقل بودن این سازمان را زیر سایه شک فرو برد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه (۱۷ نوامبر) در وین قطعنامه جدیدی را در محکومیت «عدم همکاری ایران» با این نهاد تصویب کرد. این قطعنامه به ایران می گوید تا با تحقیقات آژانس در مورد آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده آن «فورا همکاری کند».

بنا بر اعلام رویترز ۲۶ عضو از ۳۵ عضو این آژانس با متن ارائه شده توسط آمریکا و تروئیکای اروپا (بریتانیا، فرانسه و آلمان) موافقت کردند. تنها روسیه و چین به پیش‌نویس این قطعنامه رای مخالف دادند، پنج کشور نیز رای ممتنع دادند و دو عضو دیگر شورا غایب بودند.

بررسی نتیجه رای‌گیری صورت گرفته در قیاس با قطعنامه مشابه خرداد سال کنونی، واقعیت دیگری را مطرح می‌کند. در قطعنامه پیشین، به جز روسیه و چین که مخالفت کردند، ۳۰ کشور رای موافق و سه کشور رای ممتنع دادند و از این منظر، آراء موافق در قطعنامه جدید یازده درصد کاهش داشته است.

قطعنامه کنونی، اما دومین قطعنامه علیه ایران در سال جاری پس از ماه ژوئن است و دلیل هر دو هم از دید آژانس یکی است: ادعای عدم وجود پاسخ‌دهی «معتبر ایران بلحاظ فنی» در مورد آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده، موضوعی که همیشه در حد همین ادعا باقی مانده است و هیچگاه همکاری نکردن ایران در این موضوع ثابت نشده است.

البته قطعنامه شورای حکام در مرحله فعلی اهمیتی نمادین دارد، اما ممکن است مقدمه‌ای باشد برای کشاندن اختلاف و ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد و احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران.

محسن نذیری سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس اتمی درباره تصویب قطعنامه علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد: شورای حکام آژانس اتمی تحت فشار شدید سیاسی کشور‌های آمریکا، انگلیسی، فرانسه و آلمان، قطعنامه‌ای علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تصویب کرد.

در جریان بررسی این موضوع، حامیان پیش‌نویس قطعنامه اطلاعات ساختگی و ادعا‌های بی اساسی را برای توجیه رویکرد غیرسازنده به شورای حکام ارائه و تلاش کردند این نشست را به ابزاری برای پیگیری اهداف سیاسی و فراتر از چارچوب وظایف و اختیارات آژانس تبدیل کنند

او گفت:آژانس باید با رویکردی مستقل، بی‌طرفانه و حرفه‌ای، بدون تاثیرپذیری از اهداف سیاسی بعضی کشور‌ها جهت برطرف کردن این ابهامات پادمانی که به تایید آژانس به هیچ وجه نگرانی نبود اشاعه‌ای نیز ندارد، تلاش کنند. بعضی از این ابهامات مربوط به موضوع‌های گذشته میان ایران و آژانس است که در سال ۲۰۱۵ برای همیشه توسط شورای حکام بسته شد.

نذیری افزود:ایران ضمن پایبندی به اصل وفای به عهد در اجرای تعهدات بین‌المللی در دفاع از منافع و حقوق و مقابله با فشار‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا و کشور‌های غربی مصمم و پایدار خواهد بود.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته در ارتباط با این موضوع گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را در پایان هفته گذشته انجام داد و در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی و همچنین اعمال فشار حداکثری و در تداوم سیاست این روز‌های به‌شدت ریاکارانه ایالات متحده آمریکا، قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران روی میز گذاشتند و بار دیگر از آژانس سوء‌استفاده سیاسی کردند.

امیرعبداللهیان گفت: ما اقدام متقابل و موثر را انجام می‌دهیم در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود پایبند خواهیم ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان در روز‌های اخیر از پیام‌های پشت‌پرده آمریکایی‌ها برای توافق خبر داد و گفت: «آمریکا از طریق برخی وزرای خارجه پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند، اما ریاکارانه راب مالی در مصاحبه خود می‌گوید مذاکرات در اولویت ما نیست و اشاره می‌کند به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاش در ایران داشته باشند.»

او در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه «به‌طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود» و «آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است» گفت: «به آقای راب مالی و مقامات آمریکا توصیه می‌کنم دست از ریاکاری بردارند.»

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به پیام‌های دریافتی از طرف آمریکا گفته بود آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌هایشان حتی تعجیل دارند بر این که هرچه زودتر به نقطه توافق برسیم.

شورای حکام

در این ارتباط حسن بهشتی پور کارشناس امور بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آن‌ها مدعی هستند که ایران پاسخ مناسبی را به سوال‌های مطرح شده توسط این سازمان ارائه نکرده است و پاسخ‌ها قانع کننده نبوده. شورای حکام می‌گوید ایران طبق پادمان هسته‌ای موظف است که به سوال‌ها پاسخ دهد.

او گفت: آن‌ها می‌گویند در ۳ مرکز هسته‌ای در ایران آثار اورانیوم غنی شده پیدا کرده اند.

او افزود:کشور ما نیز در پاسخ عنوان کرده که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر سازمان بوده و بیشترین کنترل‌ها در طول تاریخ آژانس بر ایران اعمال شده است و اکنون نظارت‌ها در چارچوب NPT اعمال می‌شود.

بهشتی پور افزود: طبق گفته مسئولین در ۳ مرکزی که شورای حکام به آن اشاره کرده است هیچ فعالیت هسته‌ای در آن انجام نشده و آلودگی عنوان شده منشا خارجی دارد.

او گفت: این مورد نیز به نظر سو تفاهم است به دلیل آن که ایران اجازه داده که ماموران از این ۳ مرکز بازدید کنند و اگر ما تردیدی در کار داشتیم اجازه بازدید را نمی‌دادیم.

آژانس هم عنوان کرده که این آلودگی زیر ۵ درصد است یعنی نه از نظر درصد غنی سازی و ابعاد ماجرا موضوع چندان جدی نیست که آژانس را نگران کند. در این مسئله هر چه با آژانس رو در رو شویم گره کور‌تر می‌شود چرا که این موضوع به راحتی قابل حل است.

او ادامه داد:ما باید کمی واقع بینانه‌تر با یک سازمان بین المللی برخورد کنیم و این موضوع که در این سازمان سیاسی کاری وجود دارد و بعضا اشکالات غیر واقعی نیز به کشورمان وارد می‌کنند کاملا حقیقت دارد، اما با همین سازمان باید کار کنیم و این که عنوان شده است که در قبال سازمان اقدامات متقابل انجام می‌دهیم اشتباه است.

بهشتی پور در ارتباط با همزمانی این قطعنامه صادر شده بر علیه ایران و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: این قطعنامه و این موضوع از مدت‌ها قبل بر علیه ایران صادر شده بود و اکنون برای سومین بار صادر کرده اند.

او گفت:آژانس از ما انتظار دارد که سوالات مطرح شده را در این مورد پاسخ دهیم و اکنون پاسخ ما از نظر آن‌ها قانع کننده نبود و در نتیجه باز هم باید مذاکره کرد تا آن‌ها قانع شوند همانگونه که در گذشته نیز ۲ بار این مذاکرات انجام شده است و مشکلات حل شده است.

او گفت: آژانس از نظر سیاسی کاری تحت فشار آمریکا است و اسرائیل در آن نفوذ دارد، اما ما در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم سازمان بین المللی را بی اعتبار کنیم. ما باید بتوانیم با آژانس تعامل داشته باشیم و این تعامل هم به معنی گفتگو است تا آن‌ها را قانع کنیم. ذرات اورانیوم مطرح شده از طرف آژانس بسیار ناچیز بوده و زیر ۵ درصد است و نباید گره را کور‌تر کنیم.

او گفت: ما اگر بتوانیم مسئله خود را با آژانس حل کنیم بهانه‌ها را از دشمنان خود می‌گیریم و از پرونده سازی بر علیه کشورمان جلوگیری می‌کنیم.

او ادامه داد: هر کدام از این پرونده‌ها که بر علیه کشورمان مطرح می‌شود با وجود این که حتی دروغ باشد به ادعا‌های طرف مقابل سندیت می‌دهد و ما نباید اجازه این کار بدهیم. چرا که این کار آژانس به معنی مشروعیت بخشیدن به ادعا‌های نا مشروع دشمنانمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
۱۱:۲۵۳۰ آبان ۱۴۰۱
سوال اینجاست پس چرا گروه ۷ شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تاکنون در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی، امارات، عربستان سعودی و مزدورانشان هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
اولین اقدامات ایران در پاسخ به قطعنامه آژانس اتمی در نطنز و فردو انجام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاطر حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
ایران هیچگاه تسلیم فشار نمی شود و برنامه صلح آمیز هسته ای خود را ادامه خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
احضار مجدد سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران/ انگلیس جنایتکار از سال 1332 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
پس احضار مجدد سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم وکشور ندارد و تاکنون هم نداشته است فقط باید سفیر انگلیس جنایتکار از ایران اخراج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
تا زمانی که به حاکمیت جمهوری اسلامی احترام نذارن از مذاکره خبری نیست دیگه!مگه ما بازیچه دست اوناییم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که مذاکره جنایت های آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان بیشتر کرده است.
و این در حالی است که توافق هسته ای جنایت های آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان بیشتر کرده است.
و این در حالی است که برجام جنایت های آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان بیشتر کرده است.
و این در حالی است که مذاکرات وین جنایت های آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان بیشتر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند و مذاکرات وین هم از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و مزدورانشان را در جنگ رسانه‌ای هم شکست خواهیم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
بیانیه مشترک ۳ کشور اروپایی و آمریکا درباره قطعنامه ضدایرانی برای آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان گران تمام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
به خدا اینها هم فریب دروغ های رسانه های خودشون خوردن.خیال کردن واقعا مردم ایران انقلاب کردن.نمیدونن چندنفر از اراذل و اوباش و لات بی سروپا وحشی بازی درآوردن!این دشمنان ما خدا را شکر اینقدر ابله هستن که حتی دروغ های خودشان را هم باور میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
همکاری دولتمردان و مسئولین با شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی در این مدت 8 الی 9 سال غلط و اشتباه بود
مدیر کل آژانس علنی و آشکارا برای رژیم صهیونیستی جاسوسی کرده است و باید مجازات شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کرد که نوکر آمریکا و اروپا و اسرائیل بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
در شرایطی که آژانس اتمی و برجام برای ما منفعتی ندارند و بلکه خسارت بارند , چرا باید در آنها بمانیم ؟ ادامه حضور ایران در آژانس اتمی و مذاکرات برجام , میشود همان رویه دولت قبلی , پس چرا اونها را میکوبیدند و زیر سؤال میبردند ؟ با توکل به خداوند متعال , از آژانس اتمی و مذاکرات برجام , خارج شویم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
من تعجب میکنم از مسئولین هسته ای!چرا اینقدر ساده لوح هستن؟میدونن مسئولین آژانس همگی جاسوس اسرائیل هستن چرا بهشون اجازه میدن؟ مرگ بر خواص بی بصیرت!لعنت بر سلبریتی بی شرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آهای دنیای ظالم و سازمانهای ظالم لعنت بر همه تان
آهای دنیای ظالم و سازمانهای ظالم لعنت بر همه تان
آهای دنیای ظالم و سازمانهای ظالم لعنت بر همه تان
آهای دنیای ظالم و سازمانهای ظالم لعنت بر همه تان
آهای دنیای ظالم و سازمانهای ظالم لعنت بر همه تان
آهای دنیای ظالم و سازمانهای ظالم لعنت بر همه تان
آهای ایران مظلوم شتاب شتاب گرگها و شغالان در کمینند
آهای ایران مظلوم شتاب شتاب گرگها و شغالان در کمینند
آهای ایران مظلوم شتاب شتاب گرگها و شغالان در کمینند
آهای ایران مظلوم شتاب شتاب گرگها و شغالان در کمینند
آهای ایران مظلوم شتاب شتاب گرگها و شغالان در کمینند
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۷:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۷:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چرا می نویسی بریتانیا ، بنویس انگلیس یا عنگلستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
انگل ستان!چون اینا و اربابشون آمریکا برای ملت های دنیا دقیقا مثل انگل هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
انتظار ما از ایران این است باید برجام را لغو کند
انتظار ما از ایران این است دیگر نباید با آژانس خیانتکار همکاری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
برجام مرده ما هنوز تنفس دهن به دهن بهش میدیم.به خدا مرده آقای رییسی برجام را ول کن دیگه با حمایت از اغتشاشگران عملا برجام را آتش زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
باید جنایت ۳ کشور اروپایی و آمریکا را به دنیا معرفی کنیم
۳ کشور اروپایی و آمریکا در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند و آدم می کشند و هم به همراه گروه های تروریستی دست به اقدامات تروریستی می زنند.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس غیر قانونی است
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس به رسمیت نمی شناسیم
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس غیر قانونی است و هم توهین و خیانت به ایران بوده است
سوال اینجاست که آمریکا جنایتکار بمب اتمی و انواع سلاح های بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارد پس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار همه جانبه با آمریکا همکاری می کند.
سوال اینجاست که کشورهای اروپایی جنایتکار بمب اتمی و انواع سلاح های بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارند پس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار همه جانبه با کشورهای اروپایی همکاری می کند.
سوال اینجاست که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار بمب اتمی و انواع سلاح های بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارد پس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کند.
سوال اینجاست که چرا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون در مورد برنامه سلاح هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و به ویژه اسرائیل قطعنامه صدور و صادر نشده است و نمی شود چون به خاطر که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون ثابت کرد که سگ دست نشانده آمریکا، اروپا و اسرائیل بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و 3 کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان از سال 1945 تاکنون بیش از 999 هزار مورد مرتکب جنایات جنگی در سراسر جهان شده اند.
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانتکار خودش همدست با جنایتکاران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
دولتمردان آمریکایی با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2003 تاکنون هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
دولتمردان انگلیسی با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2003 تاکنون هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
در پاسخ به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار
تسلیحات رژیم صهیونیستی تمامی منطقه را تهدید می‌کند ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
برن به جهنم . هنوز جواب پررویی اونها رو ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۴:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
خروج از npt ،همین
زیرا کشوری که عضو npt نیست جوابی نباید بدهد انهم برای کاری نکرده و در صورت بردن پرونده ایران به سورای امنیت آزمایش بمب اتم همچون کره شمالی ،آنموقع شک نکنید به دست و پای ما می افتند و با خفت و خواری و التماس شرایط ما را در پرداخت غرامت و خسارت و رفع همه تحریمها و شرایط جدید باید بپذیرند شرایط جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
بالاخره پاسخ بدیم یا بی خیال شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
خروج از ان پی تی را پر دستور کار قرار دهید
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
✓من تعجب میکنم که، یک کشور همچون ایران ،دیگه چه بلایی باید سرش بیاد تا از ان پی تی خارج بشه
#بدعهدی غرب
#نپرداختن غرامت
#پیمان شکنی
#ندادن غرامت
∆¶سفر مدیر کل آژانس به رژیم اشغالگر
∆¶خط گرفتن مدیر کل آژانس و سفر به رژیم اشغالگری که
∆¶ عضو nptنیست و
∆¶مخفیانه دارای سلاحهای اتمی است و
∆¶ خط دادن به آژانس صرفا سیاسی!
∆¶برای بازرسی مجدد از سه نقطه در ایران!
و همچنین
تحریم روی تحریم
بدعهدی پشت بدعهدی
پیمان شکنی پشت پیمان شکنی
ترور و تروریسم پشت ترور و تروریسم جانی و اقتصادی
رفع نکردن تحریمها
همه و همه نشان دهنده آژانس سیاسی و دست نشانده در توقف برنامه های اتمی ایران و رفع نکردن تحریمها به بهانه های واهی و دروغین یک کشور جعلی و دارای سلاح اتمی است
آژانسی که بازیچه باشد نمی تواند به کشور ما و دیگر کشورها کمک فنی و فناورانه کند
آژانس خود یک سر شناسایی دانشمندان و ترور آنها و سر اصلی تحریمهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
یک توان و نعمت خدادادی خداوند به ما داده و آن هم توان و استعداد دانشمندان عزیز ایرانی هست. تو را به خدا و قرآن و اهل بیت ع و امام زمان عج که صاحب این کشور هست ذره ای و قدمی بر خلاف منافع ملی برندارید و گول دشمن خدا نشناس را نخورید. بنده ی حقیر دست و بازوی جوانان و دانشمندان عزیزمان را می بوسم و دعاگویشان هستم. درود بر ایران و ایرانیان. مردم ما می دانند که قتل نفس عذاب بی نهایت و بزرگی دارد. چرا بعضی ها اشتباه می کنند و با ارتکاب قتل نفس افراد معصوم با دست خودشان خود را به نابودی می کشند و خود را دچار عذاب وجدان می کنند؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا دشمن ماست و زمانی دست از سر ما برخواهد داشت که بداند قوی و مقاوم هستیم و تسلیم زورگویی های او نخواهیم شد و اگر دست از پا خطا کند دهانش را خورد می کنیم امروز عربستان با حاکمیت آل سعود بخشی از آمریکا محسوب می شود ما باید آماده باشیم به ضربه زدن به منافع آمریکا از جمله در عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
مملکت ما الان با عجیب ترین خطرات و توطئه ها مواجه هست و هر روز خون های بسیاری از مردم ما ریخته می شود کمی که اوضاع با فداکاری نیروهای انتظامی و بسیجیان دلاور کنترل شود باز هم سر و کله ی غربی های فتنه گر تروریست پیدا می شود و بیش از پیش بر طبل مذاکره می کوبند و هر روز تهمت های جدیدی به ما که قربانی تروریسم هستیم می زنند. الهی خیر نبینند.د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
در هر صورت دولت آمریکا خیرخواه ما نیست و وای از روزی که بتوانند در حکومت ما نفوذ کنند. ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
نفوذ کردن. خوابی یا خودت رو به خواب زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
امریکا غلط میکند مگر اینکه با مزدوران وطن فروش و یا تروریستهای داخلی نفوذ کند ، این تروریستهای مزدور را از سوراخ موششان بیرون می آوریم و به سزای عملشان میرسانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا.مرگ بر آمریکا پرستان.مرگ بر نوکران آمریکا.مرگ بر غرب گداها.مرگ بر فوتبالیست های غرب گدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
فوتبالیستهای عزیز را نگو حالا یکی ،دو نفر اگه چیزی گفتن خواهشا جمع نبند و همه را نگو ما همه مردم یک کشور و خانه بزرگ بنام ایران عزیز هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
تنها ثمره اش برای ما نگاه به درون و روی پای خودمان ایستادن و برای دشمن اختلاف افکنی در داخل مملکت رو دارد ! نمونه اش معمر قذافی (ضد امپریالیسم ) که غربی ها الظاهر با وی دست دوستی داده بودن و از آنطرف هم مردم را آماده برای قیام و شورش و همراهی میکردن!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
باید مثل کره شمالی ادبشون کنیم با ازمایش موشکی بیشتر زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۳:۵۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
نه،سیلی که از اسلام خورده ومی خورند وخواهند خورد خیلی سهمگینتراز ادب کره شمالیست است. صبح صادق زده و ضربت آخر ماندست راه باز است اگر سید علی فرماندست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
امریکا وغرب قابل اعتماد نیستند همشان یک مشت دزد و کلاه بردارند مثل یاران نفوذیشان در داخلکشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
هیچ سازمان بین المللی، مستقل نیست. همه توسط آمریکا خریده شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
زنده باد ایران اسلامی که زیر بار ظلم نمی‌رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
خواهان لغو مذاکره با هر دشمنی به اسم آژانس هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
مذاکره برای چی؟
سازش با غرب اشتباه بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آیا شما فکر می کنید آنها که با برنامه علیه ایران خباثت می کنند قانع خواهند شد ؟ همه می دانند که همه این حرف ها بهانه ای بیش نیست و شما هم نخواهید توانست آنها را قانع کنید فقط از خداوند بزرگ می خواهیم که با یک بلای آسمانی ریشه این خبیث های بی شرف را از روی زمین برکند وگرنه امروز چاقوی تیز در دست زنگی مست قرار گرفته و در قضیه برجام هم همین قضیه است .
Iran (Islamic Republic of)
علی قدسی
۱۱:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
سلام
در اینجا "بهنگام" درست نیست و " به هنگام " درسته.
در متن شما "بهنگام" نوعی تایید صدور قطعنامه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
هنرمندان خائن ورزشکاران خائن خبرنگار خائن همه باید تحریم حکومت بشوند و مجلس باید بخاطر ات خسارات وارده به کشور قانون بزاره اموالشان مصادره بشه و حق ورود و خروج به ایران نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
درود بر شما ناشناس 10:49
باید اینا رو ھمچین ادب کنن کہ بفھمن وقتی نون و آبشون اینجا خوردن و رشد کردن و جیباشون پر کردن و برای خودشون مثلانا مثلا کسی شدن بہ وقتشم باید پشت مملکت و مردمش وایسن نہ این کہ آتیش بیار دشمن بشن و براشون رقاصی کنن
کارشون نفرت برانگیز و خیلی حقیرانہ بود خائن مگہ چہ کار میکنہ شاخ و دم ندارہ کہ ھمین کارا رو میکنہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
این اتهام اول بخودتون وارده
مردم رو وادار میکنین شعار مرگ بر آن و این بدن اما خوانواده خودتون همه تو همون کشورها زندگی میکنن و ۴۰ ساله دارید پشت پرده باهاشون مذاکره میکنین.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
اینکه فرزندان بعضیا اون ور هستن درست اما جنایت های امریکا واسراییل یادمان نخواهد رفت سالها گفتیم مرگ بر صدام وخدا رو شکر به درک واصل شد امریکا هم به درک واصل خواهد شد مرگ بر منافق مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
مثبت دادم بخاطر قسمت اول حرفت ولی بدون که پشت پرده مذاکره نمی‌کنند از روی اجبار و فشار متحمل خسارت می شوند و البته بعضی خودفروخته ها هم راه حل را در سازش و سر خم کردن می بینند متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
بی سواد خانواده
حرف دشمن را شما یکی نمی‌خواد تکرار کنی
بی‌صدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
کسی من را وادار نمی‌کند ولی می گویم مرگ بر منافق مرگ بر اغتشاشگر مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
فهمیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
وادار!! اون همه جمعیتی که راهپیمایی میروند کی وادارشون می کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
تنهاراه مقابله باامریکا بجای هر تجریم 1درصد غنی سازی بره بالا بعد ببینیم کی کم میاره برای برداشتن تحریم هر5تحریم که برداره یک درصد بیاریم پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
خخخخخخ یک درصد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
کره شمالی هم بمب اتمی داره هم شجاعت هم غیرت هم نمی دونه مماشات چیه اصلا یکم از کره شمالی یاد بگیرین اینهمه به آمریکا شاخ و برگ ندین اونا نه مذاکره میکنن نه امتیاز میدن خلاص فقط ناامنی و مدیرت اغتشاش و کشتار دوست دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
شما هنوز باورتون نشده که غربیها منافق و دورو و دبه درار و .....هستند
واقعا که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
قدرت غرب بر تبلیغات رسانه ای دروغ استوار است با حیله و تبلیغات تعدادی به خیابانها می کشند از پشت سر پیغام پس غام برای ادامه مذاکره می فرستند اگه ایران جواب مثبت داد باز از این فرصت بدست آمده استفاده می کنند ایران تسلیم خواسته های ما شد و از این طریق برای خودشان رای جمع می کنند ولی در کشور ما چی کارشنان رسمی دولت اعلام می کند باعث و بانی این همه مشکلات فضای بی در و پیکر مجازیست بجای حمایت دولت . دولت مردی از آنطرف میگه ما دنباز رفع فیلتر فضای مجازی هستیم این یعنی سردرگمی مردم و دولت چرا در دولتهای غربی اینقدر حتی اگه دروغشان ثابت شود پشت هم می گیرند و از هم حمایت می کنند .ولی در ایران با خالی کردن پشت هم می خوان رای جمع کنند فکر کنم مشکل دانشگاهاست که اینگونه دانشجویان خود تربیت کردن و الان سکان دار دولتند یا مائیم که رای به افراد بی سواد دادیم .
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
همانطور که امریکا بطور یک جانبه از برجام خارج شد ما هم از NPT خارج میشویم. تا ببینیم چه غلطی میتواند بکند. که هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آفرین اصلا برنامه اتمی ما به اونها چه؟!
آخرین اخبار