وزارت جهاد کشاورزی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش سرمایه در گردش سورتینگ داران مرکبات اختصاص داده است.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در قالب بند الف تبصره ۱۸ و با هدف افزایش سرمایه در گردش سورتینگ داران با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به سورتینگ داران مازندرانی موافقت کرده است.

او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای خرید کیوی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید مرکبات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سامانه سیتا برای پرداخت تسهیلات راه اندازی شده است، ادامه داد: فهرست سورتینگ داران مازندران از انجمن سورتینگ داران و اتاق بازگانی استان دریافت شده است و متقاضیان باید در سامانه سیتا ثبت نام کنند.

عنایتی ادامه داد: این تسهیلات تنها برای خرید عمده مرکبات از باغداران و عرضه مستقیم مرکبات به بازار پرداخت می‌شود و با هدف خرید برای ذخیره سازی و انبار نیست.

او گفت: سورتینگ دارانی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند باید لیست باغدارانی که مرکباتشان را خریداری می‌کنند و مقاصد عرضه مستقیم مرکبات را مشخص کنند و نمی توانند از این تسهیلات برای خرید و انبار کردن مرکبات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: این اقدام در راستای افزایش نقدینگی سورتینگ داران برای عرضه مرکبات به بازار‌های داخلی و خارجی و به منظور حمایت از باغداران مازندرانی و تداوم فرایند تولید در بخش کشاورزی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار