مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به تلاش قابل توجه صورت گرفته طی هفته‌های اخیر برای تسریع در آواربرداری و ساخت و ساز واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه خوی گفت: در حال حاضر، بتن ریزی فنداسیون ۲۲۴ واحد مسکونی در این منطقه انجام شده است.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: همچنین سازه فلزی ۹۰ واحد مسکونی نصب شده و عملیات اجرایی این واحد‌ها به سرعت در حال انجام است و با توجه به اقدامات سریع انجام شده، احداث سقف هشت واحد هم شروع شده است.

وی با اشاره به تامین مصالح و نظارت کامل بر روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: کار بازسازی به خوبی در حال انجام بوده و منابع خوبی هم در این خصوص از سوی دولت سیزدهم پیش بینی شده که به سرعت در حال تزریق به پروژه‌ها است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: منابعی که برای کمک بلاعوض برای تعمیر واحد‌های آسیب دیده پیش بینی شده بود، با توجه به مصوبه هیات دولت تامین شده و طبق نظر ناظران پرداخت می‌شود.

برزگر یادآور شد: با توجه به دستورالعملی که تهیه شده، پرداختی بلاعوض بیش از ۴۰۰ واحد تعمیری روستایی به حسابشان واریز شده است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه ۱۶ روستا در شعاع ۵ کیلومتری کانون زلزله قرار گرفته بود، اما در ارزیابی کلی صورت گرفته، عملیات تعمیر واحد‌ها در ۶۳ روستا در حال انجام است.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.