دیدار قهرمان کشتی فرنگی جهان با استاندار کرمان

حسن رنگرز، قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان، سرمربی تیم ملی و مدرس رسمی اتحادیۀ جهانی کشتی با حضور در دفتر استاندار کرمان،با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار، در راستای توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای و انتقال تجربیات ورزش کشتی در استان برگزار شد.

فداکار استاندار کرمان در این آیین، با اشاره به فشار‌های روانی که اخیراً از سوی دشمن به مردم و بخصوص ورزشکاران وارد شده بود، قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان را یک خبر مهم و امید‌آفرین برای مردم دانست و گفت: حضور قهرمانان ملی در بین مردم و افتخار آفرینی آن‌ها همیشه باعث دلگرمی و آرام کردن مردم در سخت‌ترین شرایط بوده است.

او با بیان اینکه کشتی، ورزش اول کشور و ورزشی اخلاق مدار است، افزود: ورزش فوتبال در استان کرمان دارای باشگاه و تیم‌های مدعی زیادی است و اعتبارات خوبی در سه شهرستان رفسنجان، سیرجان، شهربابک برای فوتبال در نظر گرفته شده؛ لذا لازم است علاوه بر فوتبال برای ورزش‌های انفرادی مانند کشتی نیز در استان اعتبارات مشخصی را در نظر گرفت.

فداکار، پیشرفت کشتی در استان را مهم دانست و تصریح کرد: ما آمادگی حمایت و راه‌اندازی آکادمی مناسب کشتی در استان را با همکاری باشگاه مس و محوریت این شرکت داریم.

او با اشاره به اینکه شرکت مس در جنوب استان نیز معین اقتصادی قلعه گنج و رودبار است، بیان داشت: این شرکت می‌تواند بخشی از اعتبارات خود را به ورزش کشتی اختصاص دهد و با طراحی مناسب می‌توانیم در جنوب و شرق استان، ورزش‌های انفرادی را به شکل ویژه پشتیبانی کنیم.

فداکار افزود: برای پیشرفت در این ورزش، باید اول در تجهیزات و بعد در آموزش سرمایه گذاری کرد و استعدادیابی را از همان شهرستانی که آکادمی در آن فعالیت می‌کند شروع کنیم و یک ظرفیت بزرگ برای استان خواهد بود.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان گفت: در کرمان با وجود ظرفیت‌هایی که در نیروی انسانی وجود دارد، به همان نسبت استعداد‌های زیادی در زمینه ورزشی در شهرستان‌ها نهفته است که باید شناسایی شوند و به اردو‌های تیم ملی فرستاده تا در رقابت‌های بین المللی بدرخشند.

او با اشاره به اینکه امسال حدود ۸۰ ورزشکار در بخش کشتی فرنگی دعوت شدند، افزود: این یک اتفاق مهم برای استان بود که توانستیم از مربیان با تجربه و دانش فنی آن‌ها برای پرورش نونهالان ورزش کشتی استفاده کنیم که امیدواریم، انگیزه‌ای برای کار مثبت و پیشرفت استان به سمت ورزش کشتی شود.

دیدار قهرمان کشتی فرنگی جهان با استاندار کرمان

پاریزی تصریح کرد: خدا را شاکریم که آکادمی کشتی در شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان راه اندازی شده است و امیدواریم باشگاه مس کرمان با مساعدت و همکاری بتواند یک مثلث خوبی برای پیشرفت کشتی استان فراهم کند تا بتوانیم خدمات دهی به کل استان را افزایش داده و این مسیر به سمت شرق و جنوب استان نیز ادامه یابد.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران و مدرس رسمی اتحادیۀ جهانی کشتی نیز در این دیدار، رویکرد ورزشی استان کرمان را ستود و گفت: استان کرمان از استعداد‌های کم نظیری در عرصه ورزش برخوردار است و هفته گذشته شاهد حضور ورزشکارانی از استان کرمان در اردوی تیم نونهالان در تهران بودیم.

او افزود: بستر کار در استان فراهم است و یک فرصت بی نظیر برای پیشرفت ورزش استان کرمان خواهد بود؛ لذا می‌طلبد که مربی‌های توانمندی در استان آموزش ببینند.

رنگرز با اشاره به اینکه در سیرجان و رفسنجان یک مجموعه‌ای از اساتید کشتی برای ارائه تجربیات خود حضور یافتند، تصریح کرد: کشتی در کرمان در مدار حرکت قرار گرفته و باید از نظر سخت افزاری مورد حمایت قرار گیرد.

او با بیان اینکه راه‌اندازی خوابگاه در نزدیکی آکادمی یکی از درخواست‌های ورزشکاران است، افزود: نیاز‌های سخت افزاری را می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مثل ماده ۲۱ و مشارکت با شرکت‌های معدنی برطرف ساخت و ظرف مدت ۲ تا ۴ سال، این استان می‌تواند در رده‌های پایه، ملی پوش پرورش دهد و در دراز مدت وارد المپیک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار