مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش ورزش بازنگری جدی داشته باشند.

میثم پاریزی در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان کرمان که با حضور ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون و اعضا در محل هتل آسمان کرمان برگزار شد، گفت: امروز کشتی استان را در بالاترین سطح از تعامل و انگیزه برای کار می‌بینم که جای بسی خوشحالی دارد.  

او کرمان را به لحاظ شرایطش در بحث بنگاه‌های اقتصادی، استانی خاص و ویژه‌ای دانست و گفت: بنگاه‌های اقتصادی در کشور گردش مالی بسیار بالایی دارند و از آنجایی که در بحث تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند؛ لذا نگاه صنعتی کشور به این حوزه نگاه خاصی است.

پاریزی می‌گوید: بنگاه‌های اقتصادی در قبال ورزش وظیفه‌ای ندارند، وظیفه بنگاه‌های اقتصادی تولید، اشتغال و کمک به ارتقاء صنعت است و متولی هم نیستند، به هر حال ورزش در کشور صاحب دارد و وزارت ورزش و جوانان صاحب ورزش است؛ از سوی دیگر بنگاه‌های اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی شان وظیفه دارند به کمک بخش‌های مختلف از جمله ورزش بیایند؛ اما نباید احساس شود که صاحب ورزش هستند، به هر حال این اسپانسری چهارچوب و قالب می‌خواهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با قدردانی از حمایت‌های مقطعی یا مستمر بنگاه‌های اقتصادی از ورزش می‌گوید: انتظار است، ورزشی که بیشترین سهم را در افتخارآفرینی المپیک داشته است اسپانسر داشته باشد، این درحالیست که کشتی کرمان با وجود اینکه تاکنون میزبان چهار اردوی تیم ملی بوده است، اما اصلاً اسپانسر ندارد.

به گفته او، امروز کرمان در فوتبال کشور نقش تاثیرگذاری دارد و تیم‌های فوتبالی این استان برند هستند.

پاریزی می‌گوید: در همه جای کشور در بحث ورزش به واسطه حضور تیم‌ها به کرمان احترام خاصی می‌گذارند، ولی قطب فوتبال نیستیم، قطب فوتبال جایی است که فوتبالیست تولید می‌کند، ورزشکار تولید می‌کند، اما ما به واسطه تعدد تیم هایمان در رشته فوتبال در سطح لیگ‌های مختلف از جمله بانوان، آقایان و برتر، بازیکن بومی آنچنانی نداریم؛ اگر ما در فوتبال کشور برند هستیم به واسطه پولی که هزینه می‌کنیم است، پس قطب نیستیم و این جای تأمل دارد.

او ورود به اجرای فعالیت‌های ورزشی از جمله ایجاد زیرساخت در مناطق کم‌برخوردارتر، حمایت از ورزشکاران بومی، باشگاه‌داری و... را در زمره مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود بازنگری جدی داشته باشند و الا باید مجوز کمیسیون ماده ۵ شان را از اداره کل ورزش و جوانان استان بگیرند و اگر این مجوز صادر نشود امکان حضور در لیگ برتر را هم ندارند، پس باید حتما این بازنگری صورت بگیرد و از هیجانات کاذب کاسته شود و حمایت‌ها منطقی‌تر و توازنی باشد.

پاریزی می‌گوید: امروز باید از کسانی که در رشته‌های مختلف قهرمان هستند در مورد میزان رضایتمندی شان از نوع حمایت بنگاه‌های اقتصادی و باشگاه‌ها نظرسنجی گرفت، اکنون ورزشکار بومی استان، ورزشکار معلول و بانوان ورزشکار استان هم انتظار حمایت دارند، چون ریاضت و سختی کشیده اند تا قهرمان شده اند.  

به گفته پاریزی، آمار ورزشکاران سازمان یافته کشتی در کشور رشد قابل قبولی داشته است که نیاز است این پلن در استان هم برنامه ریزی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بر اساس یک برنامه ریزی دقیق و مشخص چهارساله باید مشخص شود هر سال قرار است چه تعداد ورزشکار سازمان یافته کشتی استان اضافه شود و شهرستان‌های استان و نقش آن‌ها متناسب با شرایطی که دارند باید در آن کاملاً مشخص و دیده شود.  

پاریزی می‌گوید: من پهناور بودن استان و پراکندگی هایش را همیشه در حوزه ورزش فرصت دیدم، علی رغم همه محدودیت‌هایی که وجود دارد و کمبود منابع و امکاناتی که دارد.

او به سفر اخیر خود به تهران اشاره کرد و گفت: دیروز در خدمت دوستان برنامه و بودجه کشور بودیم، در حال پیگیری هستیم تا پیشنهادهایمان را در بحث سفر ریاست جمهوری داشته باشیم و تقریباً عدد قابل توجهی که بیشتر از استان‌های کشور است را امروز توانستیم مصوبش را در حوزه ورزش بگیریم و امیدواریم بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام ورزش تمام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.