رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مطالعات سد آبریز مارون ۲ خبر داد.

علی شهابی نسب گفت: ساخت سد آبریز در کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این شهرستان است.

او هدف از اجرای سد آبریز را تأمین آب کشاورزی منطقه (دهدشت، چرام و لنده)، آب شرب و صنعت عنوان کرد و افزود: این سد یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان بوده که مطالعات آن تقریباً رو به اتمام است و مجوز زیست‌محیطی آن دریافت شده است.

شهابی نسب می‌گوید: ظرفیت سد آبریز کهگیلویه حدود ۱۳۵ میلیون متر مکعب است و با بهره برداری از این سد کشاورزی منطقه متحول می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این سد با مخالفت‌هایی برون از استان مواجه بود که ادعا داشتند سد باعث کم آبی رودخانه مارون می‌شود، اما براساس نظر کارشناسان هیچگونه تأثیری بر کم‌آبی رودخانه مارون در استان خوزستان نخواهد داشت و حتی یک سد تنظیمی برای سد مارون یک است.

به گفته این مقام مسئول؛ سد آبریز علاوه بر نقش مهمی که در تحول و توسعه کشاورزی منطقه خواهد داشت، در جلوگیری از فرسایش و سیلاب‌های مخرب برای خوزستان مفید خواهد بود.

او افزود: همه سد‌های بزرگ استان در سال‌های اخیر در خروجی استان ساخته شده‌اند، اما سد مارون در خروجی کهگیلویه است.
شهابی نسب می‌گوید: امید است مطالعات سد آبریز نهایی شود و مجوز ماده ۲۳ آن گرفته شود و حداقل از ابتدای سال ۱۴۰۲ وارد فاز اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.