رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری درمراسم تجلیل از قضات دادگستری شهرستان شهرکرد رسالت اصلی دستگاه قضایی را تأمین امنیت و آرامش مردم عنوان کرد.

احمدرضا بهرامی اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب با استفاده از فضای مجازی و عناصر فریب خورده سعی دارند کشور را به آشوب کشانده و با سوار شدن بر موج اغتشاشات اهداف شوم خود را برای ضربه زدن به نظام و میهن اسلامی عملی کنند.

وی افزود: در این برهه خطیر وظیفه دستگاه قضایی صیانت از امنیت اجتماعی و برخورد قاطع و مقتدرانه با اغتشاشگران و افرادی است که سعی در پیاده سازی نقشه‌های عناصر ضد انقلاب دارند.


بیشتر بخوانید


بهرامی تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که دستگاه قضایی در برخورد با افراد اغتشاشگر و آشوب طلب مجازات‌های عبرت آموز و بازدارنده اعمال خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود به نحوه عملکرد مقامات قضایی در برخورد با جرائم سبک اشاره و بیان داشت: قضات محاکم علیرغم اعمال مجازات‌های قاطع برای محکومان می‌بایست استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات‌های جایگزین حبس را نیز مد نظر خود قرار دهند.

وی ابراز داشت: در دوره تحول، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با نگاه اصلاحی به نوع جرم انگاری و کیفیت جرائم از سیاست‌های مدون قوه قضائیه می‌باشد و این مهم در چارچوب ظرفیت‌های قانونی برای استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس و تخفیف مجازات تجلی پیدا می‌کند.

رئیس دستگاه قضایی استان در پایان توجه به نظم و انضباط اداری، رعایت کرامت انسانی شهروندان و نظارت بر کار دفاتر را از جمله وظایف مهم قضات دادگاه و دادسرا عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار