رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان از صدور احکام قضایی قاطع و بازدارنده برای عوامل اصلی اغتشاشات و آشوب‌های اخیر خبر داد.

احمدرضا بهرامی اظهار داشت: در برهه کنونی که دشمنان قسم خورده نظام کمر به زمین زدن انقلاب بسته اند نقش قوه قضائیه برای تأمین امنیت کشور و پاسداری از ارزش‌ها نقشی بی بدیل است.

وی افزود: بر این اساس سیاست دستگاه قضایی پیرو منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه حول محور برخورد قاطع، سریع و تأثیرگذار با آشوبگران حرفه‌ای و عناصر اصلی اغتشاشات قرار دارد.


بیشتر بخوانید


بهرامی با تأکید بر اینکه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران صرفا توسط دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد گفت: پس از دستگیری افراد آشوبگر و تحویل آن‌ها به نهاد قضایی، این نهاد مسئول مستقیم رسیدگی به جرائم افراد است و لذا در این مقطع آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد چگونگی تفهیم اتهام به آنهاست.

وی ابراز داشت: به لحاظ ضرورت و اهمیت این موضوع در استان کمیته‌ای با محوریت دادستان مرکز استان و تنی چند از مسئولان عالی قضایی تشکیل شده که این کمیته ضمن بررسی دقیق پرونده‌ها رویه‌ای واحد را برای تفهیم اتهام به اغتشاشگران تعیین می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با تشکر تلاش‌های مسئولان قضایی برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر تأکید کرد: لازم است مدیران مجموعه‌های قضایی بر این نکته توجه داشته باشند که تمامی پرونده‌های تشکیل شده برای آشوبگران باید مستند و با مدارک و ادله کافی باشد. همچنین می‌بایست آمار پرونده‌های تشکیل شده و تحت رسیدگی برای ارائه به مرکز دائماً به روز و کامل باشد.

لازم به ذکر است در این نشست دادستان مرکز استان نیز با تأکید بر کاهش موجودی پرونده در شعب دادسرا‌ها بیان داشت: دادستان‌های شهرستان‌ها باید نسبت به رسیدگی سریع به پرونده‌های معوق و عملکرد دوایر اجرای احکام کیفری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین در خصوص رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر خطاب به مسئولان حوزه‌های قضایی استان اظهار کرد: برای تشکیل پرونده‌های این متهمان باید نظارت شود تا کلیه مستندات مربوطه در پرونده لحاظ گردد؛ همچنین برای جلوگیری از بروز اتفاقات حاشیه‌ای در زمان بازداشت متهمان باید مراقبت‌های لازم صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.