معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: عملیات اجرایی ۵۰ درصد پروژه‌های مصوب امسال شهرداری اصفهان تاکنون آغاز شده است و طرح‌های باقی‌مانده نیز تا پایان سال آغاز خواهد شد.

اصغر کشاورز راد گفت: ۶۰۰ طرح مختلف عمرانی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است که بخشی به همت شهرداری‌های مناطق با توجه به اختیاراتی که دارند، اجرا می‌شود و بخشی دیگر را مجموعه‌های شهرداری تکمیل خواهند کرد.

او ادامه داد: احداث خیابان و پارکینگ، مجموعه‌های فرهنگی، ساماندهی معابر و ساخت پل‌های زیرگذر و روگذر ازجمله مهم‌ترین طرح‌های امسال شهرداری اصفهان است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به چهارمین حلقه (رینگ) ترافیکی این کلان‌شهر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های شهری است خاطرنشان کرد: این طرح در بخش اجرا و تملک نیازمند حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است و بخش قابل‌توجهی از این رقم را برای تملک و آزادسازی اراضی و منازل مسکونی که در مسیر پروژه قرار دارد، اختصاص داده‌ایم.

کشاورز راد بابیان اینکه این پروژه به طول حدود ۷۸.۲ کیلومتر مناطق و شهر‌های مختلف اطراف اصفهان را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: اجرای آن نقش اساسی در آسان‌سازی عبور و مرور و بهبود اوضاع ترافیکی  به‌ویژه شمال و شرق اصفهان دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: چهارمین حلقه ترافیکی اصفهان در محدوده‌های مختلف شهرداری قرار دارد و بخشی نیز در حریم شهرستان‌های دیگر مانند برخوار و خمینی‌شهر قرارگرفته است.

کشاورز راد اظهار داشت: این طرح هم‌زمان با آزادسازی اراضی جلو می‌رود و به دلیل صرف زمان برای این اقدام مدت اجرای طرح افزایش می‌یابد، اما تکمیل و بهره‌برداری تمام بخش‌های این پروژه تا سه سال آینده دور از ذهن نیست.

کلان‌شهر اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در سالیان اخیر به دلیل افزایش جمعیت و استفاده از خودروی شخصی همواره با معضل ترافیک مواجه بوده که این موضوع در ورودی و خروجی اطراف این شهر مشهود است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.