معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش در تاسیس مدارس غیردولتی گامی موثر است.

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت در آموزش و پرورش باید به سمت تاسیس مدارس غیردولتی بر پایه حوزه علمیه حرکت کنیم.

او افزود: امروز دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی نیز حضور دارند و در این مدارس هم اتفاقات خوبی در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی است که این تربیت به تنهایی با آموزش و پرورش حاصل نمی‌شود.

محمودزاده بیان کرد: در ارتباط پیوسته معلم با دانش آموز باید به همه مسائل پرداخته شود، تربیت باید در کلاس درس و با برنامه اتفاق بیفتد و به این امر باید به صورت جدی پرداخته شود.

او تصریح کرد: معلمان از برخی رفتار‌ها دلگیر هستند، این که بعد از ۱۱ سال رتبه بندی اجرا می‌شود، یکی از آن‌ها است؛ لذا با بها دادن به نیرو‌ها بسیاری از کار‌ها میسر است.

رویکرد در مسائل تربیتی تغییر نگرش مخاطب است

معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش گفت: رویکرد در مسائل تربیتی تغییر نگرش مخاطب است و این موضوع به جد مد نظر است.

او افزود: در میثاق‌نامه معلم قید شده است که معلم باید به مسائل تربیتی التزام داشته باشد. همه اتفاقات باید در معلم ظهور و بروز داشته باشد، بر همین اساس از مدیریت هرمی فاصله گرفته و در حال حرکت به سمت کار شبکه‌ای هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش ادامه داد: در این روش همه کار‌ها بر معلم متمرکز می‌شود، که در کنار درس فارسی و ریاضی که به ساحت علمی می‌پردازد، به درس هدیه‌های آسمانی هم توجه شده تا تنها در ساحت علمی کار نشود.

نجفی بیان کرد: برنامه‌ها و طرح‌ها در آموزش و پرورش به نام شهیدان مزین می‌شود که این امر در تغییر نگرش دانش آموزان موثر است.

او تصریح کرد: طرح یار مهربان، طرحی است که به تجهیز کتابخانه‌های کلاسی می‌پردازد، در این کتابخانه‌ها کتاب‌ها بر اساس ساحت‌های ۶ گانه سند تحول چیده می‌شود.

چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در روز‌های ۲۵ و ۲۶ آبان به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.