روابط عمومی اداره کل استاندارد اصفهان گفت: با توجه به فاصله شمال تا مرکز استان اصفهان، اداره کل استاندارد استان برای اولین بار جلسه کمیسیون حقوقی ماده ۴۲ را در محل سالن اجتماعات اداره استاندارد کاشان برگزار کرد.

لیلا امین‌الرعایا دبیر کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد اصفهان گفت: هشتمین جلسه کمیسیون ماده ۴۲ و شانزدهمین جلسه از ابتدا تا کنون با حضور اعضاء رسمی مدیرکل استاندارد، قاضی دادگستری عضو کمیسیون، نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و نماینده اتاق اصناف و کارشناسان حقوقی و اجرایی استاندارد در اداره استاندارد کاشان برگزار شد.

او افزود: در این کمیسیون ۲۰ پرونده (۱۲ پرونده صنایع غذایی، یک پرونده مصالح ساختمانی و صنعت ساختمان، یک پرونده لوازم خانگی، یک پرونده فرآورده‌های مصنوع طلا، یک پرونده صنعت لوازم خانگی، دو پرونده لوله و اتصالات، یک پرونده رینگ خودرو و یک پرونده شوینده و مواد بهداشتی) مربوط به واحد‌های تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد، اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایریت و انطباق نداشتن کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۴۲ عنوان کرد: در این جلسه متخلفان بر اساس بند ۱۰ شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون، به تذکر، اخطار و اخذ تعهد، و جزای نقدی از پنجاه میلیون تا ششصد میلیون ریال محکوم کرده است.
امین‌الرعایا ادامه داد: بعضا قسمتی از جرائم نقدی به مدتی معین (۳ ماه) تعلیق شده و همچنین در خصوص تعدادی از پرونده‌های دارای محموله توقیفی تصمیم مقتضی مبنی بر امحا یا اصلاح و بهسازی صورت پذیرفت.

او یادآور شد: کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می‌دهد.

امین‌الرعایا بیان کرد: در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده‌های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.