مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خودکفایی تولید کاغذ در کشوز نیاز به مبارزه با سوداگران دارد.

علی اکبر ابراهیمی، مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع خودکفایی صنعت چاپ و نشر در دولت سیزدهم مطرح شده و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر این موضوع هستند و بودند و همت بلندی در این خصوص وجود دارد که انشاالله بتوانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم.

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شرایط و مشکلات خاصی وجود دارد و با توجه به این که تولیدکنندگان در سال‌های گذشته دچار چالش‌ها و مشکلاتی بودند الحمدالله امروز در طول یک سال اخیر بعد از پیگیری‌هایی که صورت گرفته شاهد رونق کارخانه‌های تولید کننده کاغذ بودیم و شاهد هستیم که بخشی از تولیدات کارخانه‌ها در حوزه نشر به مصرف می‌رسد برای چاپ هم در سال جاری توافقی بین وزارت آموزش و پرورش و کارخانه کاغذ ساری مبنی بر تامین کاغذ بود. در هر صورت زمان می‌برد برای رسیدن به موضوع خودکفایی که بتوانیم نیاز کل کشور را تامین کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: در بحث گرانی کاغذ شاهد افزایش قیمت جهانی بودیم و نوسانات ارزی هم در داخل کشور دلالت بر افزایش قیمت کاغذ دارد البته گرانی کاغذ همیشه به عنوان یک کالا یا مبادی اولیه راهبردی همیشه دچار چالش بوده است و ما و شما دهه هفتاد هم وجود داشته و دهه هشتاد و نود هم بوده و الان کماکان ادامه دارد. موضوع خودکفایی یک بحثی است که ابتدا به بحث دانش، مواد اولیه و بحث تکنولوژی برمی‌گردد.

وی افزود: در بخش مواد اولیه تکنولوژی وجود دارد و در بخش دانش هم مشکلی وجود ندارد خب بعضی از کارخانجات ما ماشین آلات فرسوده‌ای دارند که این امر طبیعی است و نمی‌شود کتمان کرد، ولی علیرغم همه این موضوعات می‌شود در داخل کشور کاغذ، تولید کرد و به خودکفایی رسید و یک همت بلندی می‌خواهد به صورت واضح بحث مبارزه کردن با سوداگران کاغذ است.

مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: دولت حمایت‌هایی را برای کارخانجات در نظر گرفته شده و شاهد هستیم که امروز بسیاری از حوزه تولید مصرف داخلی را در دستور کار خودشان قرار دادند و شاهد رونق در این بخش هستیم، ولی نیاز به زمان داریم و باید تدبیر کرد و باید به نوعی تحمل کرد برای مواردی که وجود دارد انشاالله امیدواریم با برنامه ریزی‌های درستی که دارد انجام می‌شود و یکی از دغدغه‌های بزرگ دولت خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست قطعا در حوزه کیفیت هم شاهد رونق و شکوفایی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار