معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به طرح جامع پسماند، صنعت بازیافت را دارای اهمیت بسیار بالای اقتصادی و محیط زیستی دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در اختتامیه دوره آموزشی مدیریت پسماند و مدیریت بحران برای دهیاران استان گفت: باید از ظرفیت دهیاران برای توسعه فضای سبز، کاشت درخت و نهال، نهایت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به طرح جامع پسماند، ادامه داد: صنعت بازیافت از نظر اقتصادی و محیط زیستی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل هم در این مراسم گفت: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محور‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود و در کنار آن مدیریت بحران نیز از مسائل مهم مدیریتی در روستا است.

علی قیطانی تصریح کرد: با توجه به این که متوسط سرانه تولید زباله ۲۴۰ کیلوگرم در سال برای هر نفر است، بازیافت دارای بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است.

او بیان کرد: دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل در راستای ارتقای کیفیت مدیریت روستاها، ۲۲ عنوان دوره آموزشی برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شورا‌ها تدوین کرده که دوره آموزشی مدیریت پسماند و مدیریت بحران چهارمین دوره در سال جاری بود و تلاش می‌کنیم این روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.