استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

در پیام غلامعلی حیدری آمده است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

بی‌تردید اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، اهمیت این مسئله را می‌توان در این موضوع یافت که خداوند متعال نیز رهنمود‌های خود را در قالب کتابی راهگشا به‌نام قرآن کریم برای هدایت بشر نازل کرد، کتابی برای تمامی دوران‌ها، که تضمین کننده سعادت بشر است.

تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان حوزه فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی توان خود را به‌کار گیرند؛ مردم عزیز کشورمان از گذشته‌های دور توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشته اند، پس باید تداوم دهنده این فرهنگ دیرپای ارزشی باشیم و بیش از گذشته سنت کتابخوانی را به نسل‌های آینده آموزش دهیم.


بیشتر بخوانید


امروز توسعه تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی یکی از دلایل کاهش سرانه کتابخوانی در کشور محسوب می‌شود و می‌توان مطالعه کتب الکترونیک را جایگزین بسیاری از اتلاف وقت‌ها در فضای مجازی کرد هرچند هیچگاه لذت مطالعه کتاب‌های فیزیکی و لمس کاغذ‌های کتاب قابل مقایسه با کتاب‌های الکترونیک نیست.

هفته کتاب فرصت مغتنمی است برای یادآوری ارزش کتاب و اهمیت کتابخوانی و ارج نهادن به تلاش افرادی که صادقانه به عنوان کتابدار و دوستدار کتاب برای ترویج کتابخوانی و ارتقا سطح فرهنگ جامعه تلاش می‌کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی این مناسبت ملی را به مشتاقان این عرصه به ویژه کتابداران، کتابخوانان، اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه چاپ و نشر کتاب تبریک عرض می‌کنم.

ان شاالله همگی دغدغه‌مند عرصه فرهنگ و دوستدار کتاب باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار