مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان گام عملی ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک است و مراجعه به ادارات این نهاد ثبتی را کاهش و سرعت انجام خدمات را افزایش می‌دهد.

آقای حیرت انگیز با بیان اینکه سامانه سهیم در شهریور ماه امسال همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور وزیر کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور رونمایی و به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این سامانه پنجره واحد ارائه خدمات ثبت احوال کشور است.

وی گفت: ۹ خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی از طریق این سامانه قابل ارائه می‌باشد و در آینده خدمات و کاربرد‌های آن توسعه می‌یابد.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از راه اندازی سامانه سهیم ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری، افزایش سرعت در ارائه خدمات، تعامل با مراجعین و متقاضیان دریافت خدمات، در دسترس بودن خدمات برای ایرانیان، کاهش هزینه‌ها و کاهش تبعات ناشی از مراجعات حضوری مردم است.

خدماتی نظیر پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات در این پنجره واحد الکترونیکی به نشانی sahim.sabteahval.ir ارائه می‌شود.

سامانه سهیم مبتنی بر گوشی تلفن همراه نیز می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.