سرهنگ محمد رازقی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته در قرارگاه سرعت پلیس راهور تهران بزرگ ، بزرگراههایی که خلوت هستند و ترافیک کمتری مانند بزرگراه شهید خرازی و همدانی در بخش غربی تهران ، بیشترین تخلفات سرعت را دارند .
وی افزود : یکی از دلایلی که رانندگان برای اتخاذ سرعت غیر مجاز دارند ، خلوت بودن معابر ویکی دیگر زودتر رسیدن به مقصد است.
سرهنگ رازقی بیان کرد: وقتی سوال می کنیم از رانندگان که دلیل تصادف شما چه بوده است ، خیلی از رانندگان زود تر رسیدن به مقصد را بیان کرده اند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:شاید در نگاه اول سرعت بالا رفتن در زود رسیدن به مقصد تاثیر داشته باشد، اما اگر یک مسافت ۱۰۰ کیلومتری را در نظر بگیریم و سرعت مجاز راه ۹۵ کیلومتر باشد رانندهای اگر با سرعت ۱۱۰ کیلومتر حرکت نماید، حدود ۶ دقیقه زودتر به مقصد میرسد که اصلا ارزش سرعت غیرمجاز رفتن و خطر تصادف را به جان خریدن ندارد.
وی گفت: شهر تهران در مسیرهای شمالی به جنوبی و شیبی که دارد، سرعتها ۸۰ کیلومتر است و سرعتها در مسیرهای جنوب به شمال هم متفاوت است و مسیرهای شرقی و غربی هم سرعتها متفاوت است و همه بزرگراهها سرعتهای یکسانی ندارند و حداکثر سرعت مجاز در انها متفاوت است و هر بزرگراههای با توجه به تابلویی که دارد سرعت مجاز و مخصوص خود را دارد.